Mina får ha det endast på dagen, och det är då ibland, kanske varannan dag.
#1: Okey! Samma här :)
/Karoline.

mina har inte alls, de får springa av sig på golvet istället :)
Min måste ha Hjul för att kunna leva normalt.
min har aldrig Hjul, bara ibland när jag känner att det behövs (feta hamstar:P)
Kan också ge en liten förklaring till varför Rexa har hjul: Hon hade det när hon flyttade till mig för nästan två år sen, och då visste jag inte att det inte var bra för hamstrarna. Och sen blev hon beroende och attackerar om hon inte får ha hjulet :/ Fast Ingen av de andra hamstrarna har :)
Värd på Choklad iFokus

jag brukar sätta in det varanan dag för annars får den hjulfnatt och springer som en galning och blir väldigt aggresiv

jag har alltid hjulet inne i buren hos honom, han brukar springa lite på nätterna lr när han känner för. jag trodde att hamstrar behöver stor mängd motion o skall därför alltid ha hjulet hos sig?

#10 Min hamster har aldrig sprungit i ett Hjul och kommer aldrig heller att vilja göra det, och hon är väldigt pigg, normalbyggd och frisk på det viset ändå…
Hon springer däremot i en hamsterboll ibland, men för det mesta massa sträckor i soffan :P
Min hamstrar gillar inte springhjul men däremot hamsterboll eller springer på köksgolvet där jag är i rummet. Lämnar inte dom utan tillsyn.. de har motion som de får varje kväll när dom är vakna så..
jag har inget Hjul till min hamster för jag blir så snurrig av att se på när hon springer i det.. hehe, skämt å sido, jag är lite trött nu ;) jag har inget hjul- jag tror på golvytor och andra roliga skrömslen och ting som motion och aktivering :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Min ena hamster har det hela tiden, dels för att det är drygt att plocka ur (det sitter fast i gallret), dels för att han ändå aldrig springer i det (har nog sett honom springa i hjulet typ 2 ggr under de månader jag haft honom… Han är lat ^^) och dels för att han har sitt bo under hjulet och nog inte uppskattar om hans tak plockas bort :P
De andra hamstrarna är helt utan Hjul. Jag ser öht ingen större vits med Hjul, det finns andra sätt att aktivera en hamster.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

min hamster bajsar alltid i hamster bollen .är det normalt?

d gör min hamster med :)
inte varje gång, men ganska ofta!

ok
#20 absolut inte! Det är individuellt om man vill ha det till sin hamster ellr inte.
Värd på Choklad iFokus
Peabo har sitt Hjul permanent.
Han springer väldigt korta stunder på nätterna.