Duktig pojke!
Har i nästan ett år försökt toalett-träna Rexa, men misslyckat helt. Idag var jag och köpte chinchilla-sand, för jag tänkte att Klown ville ha något att gräva i ftersom jag sett honom göra det i spånet.
Fyllde en liten burk Sand att ha som bad och sen hällde jag lite i toaletten och ställde in båda i Klowns Bur.
Nu såg jag att han satt och grävde och tvättade sig i badet, och han hade både kissat och bajsat i toaletten!
Vilken duktig liten pojke va? ;)
Värd på Choklad iFokus
Duktig liten pojke^^
#1 Verkligen! Här tränar man Rexa i ett år, men Klown klarar det på en timme ;)
Värd på Choklad iFokus
Duktigt :)
Min hane har lärt sig att gå på toa själv, även fast toan stog på 2:a våningen :)

Keyla är toalätt-tränad hon också! ;)
#3 Hanar kanske är bättre på att uträtta sina behov på rätt ställen, medan honor helst bygger bon ;)
#4 Vad härligt! Ska nog skaffa en till toalett då :)
Värd på Choklad iFokus
mina honor lärde det av sig själv så det är ingen skillnad mellan honor o hanar (när det gäller gå på toa) :)
#6 Det var ironiskt ;)
Värd på Choklad iFokus

Duktigt :)
#7 haha okej jag blir lite trött på kvällarna så vi skyller på det ;D

Bra!
Alla mina hamstrar här hemma är rumsrena och går på toan ;)
Han har nyss kommit på en rolig lek som går ut på att klättar upp på det tipi-formade huset och leka spiderman i taket på dunan :s
Han kanske borde heta Spiderhamster istället? ;)
Värd på Choklad iFokus
Jag tränarm in lilla Totte som bara är 9 veckor och det går ganska bra. Dock kissar han i toaletten men bajsar i sanbadet. Någon som vet varför han gör så?
#12 dom brukar bajsa lite överallt så det kommer nog ta ett litet tag till sötnos totte lär sig :)
#12 Ge inte upp hoppet!
Min lilla pojke är ju bara fem veckor, mn förstod direkt hur man skulle göra.
Värd på Choklad iFokus

#11 Här hemma har jag en liten dvärghamstertjej som leker spiderman i buren >_< tur man snart ska fixa antoniuslådor ;P
#15 Här har man duna just för att slippa gallergnagandet. Men då klättrar han upp i taket och gnager. ><
Värd på Choklad iFokus

Har hat Norton i en vecka nu och efter att han insett att toaletten inte var tänkt som hus så har han börjat göra alla behov där, använder lite vanligt kattströ i toaletten som bildar små klumpar.. jätte lätt att städa.
Dultigt :)
Jaja, briljera på ni bara ^^ Känns inte alls som man är dålig när jag inte lyckas fått Totte att göra det han ska på ställena
Tomas är rumsren tror jag :D