Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 824 ggr
Mizoan
0

När borde bebisarna komma?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

Min guldhamster nala parades den 26/1 och jag undrar när ungarnra borde komma. Är det 16 dagar från den 26 eller är det räknat från dagen efter?

Hon har inte kommit ut ur sitt bo i dag så kanske kommer ungarna i kväll.Det är bara att vänta och se men är så spänd :D

PÅ bilden är hon åtta dagar in i "graviditeten"

Royalz
0

Då ska hon ha ungar imorgon nångång :) Då har hon gått 16 dagar räknat från dagen efter parningen :)

TiinaN
0

Om jag räknat rätt så ska dem komma runt den 11:e :)
Man räknar från den dagen, så om hon parades den 26:e så dagen efter den 27:e så har det gått ett dygn ;)

Mizoan
0

men det konstiga är att en annan hona som hade parats samma dagsom Nala hade fått ungar idag…så hur är det egentligen? :S

det kanske är olika för olika honor? men jag trodde också att de skullle komma i morgon men man kan ju inte veta säkert :D

Royalz
0

Dom kan få mellan dag 15-17 :) men tror dag 16 är normalast.

Mizoan
0

ok, då vet jag ;) kanske kommer de ikväll eftersom hon inte har varit ute och åtit upp sin mat, Barnmat på menyn idag :P och det älskar hon i vanliga fall så kanske kommer de ikväll:D hoppas hopppas :D

Royalz
0

Antingen ikväll eller imorgon :D Så det är ju nära iaf :)

Mizoan
0

japp :Ddet är såå spännande. MEn jag undrar en sak, när är det ok att titta till henne? gör det något om man går in i rummet där hon är och tittar til henne? vill inte störa henne som ni såklart förstår :D

chocomian
0

Håller tummarna på att de kommer ikväll/natt ;)

Royalz
0

Jag skulle låta henne va helt första dan, bara lägga in mat o så. Svårt att låta bli, jag vet :) Fick min första kull för 5 dagar sen. Sen när dom är 2-3 dagar kan du titta ner i boet när honan är ute och äter :) Annars kan du sätta honan i en låda undertiden du kollar i boet så hon slipper hon se att du rotar där :)

Bulba
0

Säg till när du vet om det var ngt i den där magen :D

Mizoan
0

det ska jag absolut göra :D tack för alla tips :D

issa83
0

Önskar den blivande mamman lycka till

Mizoan
0

hon är upe nu och inga bebbar har kommit, men kankse under kvällen eller så händer det imorgon, det får jag helt enkelt se :;)

Bulba
0

Ja, jag hoppas att det blir något

Mizoan
0

tänkte bara berätta att när jag var hemma på lunchen från skolan så märkte jag att nala rörde sig i sitt bo och det såg ut som om hon ryckte lite , så jag antar att det ´är på g nu, med födseln :D

längtar tills jag kommer hem. ska ha lektion nu så måste gå. Men när jag kommer hem tittar jag och skriver igen :D

chocomian
0

*håller tummarna på att det är något på gång* :D

kajsa08
0

Min tjeja här parades 25 jan, så egentligen borde bebbarna kommit igår men hon föder just nu!

Mizoan
0

ok! lycka till :D

det blev inget i onsdags natt, men jag hoppas på attdet händer i kväll. tror ni jag kan ge henne lite mat nu och se hur hon mår?

//Anna och Nala

kajsa08
0

Gör det du och buffra henne lite extra med t ex gurka, men stör henne inte för mycket, men ge henne gottis.

Bulba
0

hoppas dom kommer snart :)

Mizoan
0

nope, inte blev det något här inte :( inte så kul! :( men jag får försöka igen :D ska prova med en annan hane den här gången och se hur det går då :D

önska mig lycka till med det i stället :D haha den här gången MÅSTE det gå :D

Ebba-A
0

#21 Har hänt mig med att honan är skendräktig. Och att man inte förstår det förän 18-19 dagen :/

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Vad tråkigt :(

Men hoppas att det tar sig denna gången :)

Mizoan
0

ja de är ena riktiga lurpottor :P men jag hoppas verkligen att det lyckas den här gången :D några tips på hur man kan se till att det verkligen blir nåt? :D

malin99
0

lycka till

Bulba
0

inga bebisar?

Mizoan
0

nej, tyvärr var hon bara skendräktig, men ska para om henne nu på torsdag med en annan hane. ;)

det finns ett annat inlägg där jag presenterar honom ;)

Bulba
0

Vad roligt! hoppas det funkar nu då!