Hur mycket kostar din hamster?
Funderade lite på när jag va ute med hunden om hur mycket saker och ting kostade. Och så funderade jag på hur mycket en hamster kostar på ett ca i månaden då jag vill skaffa hamster igen. Kan tippa på att min hamster gick på runt 100 kr i månaden allt som allt, men kan ju ha tippat fel.
Ni som har lite koll, hur mycket kostar era hamstrar i månaden, vad har ni då för utgifter?
Jag har inte heller så mycket utgifter. Spån köper jag i en stor säck som räker länge, sen mat är en sy dyr också grönt får bli det man har hemma. :)

Jag har många hamstrar 1 säck i månader går åt och det är 350kr/säck.
Stöet går på ca 200kr/månad
Grönsaker jag köper ligger runt 300kr/månad
Jag misstänker att varje hamster att födda i en månad ligger mellan 30-100kr beroende på vad man köper.Stor pack lönar sig alltid.

asså min hamster saker går nog på 150-200 i månaden. Men asså vi har sallad,gurka,paprika mm och mina föreldrar tycker att det är onödigt och köpa t.ex en hel gurka till min hamster så vi lixom skär en bit som är lite mindre en än halv gurka så räcker det till en hel vecka för att han får ju sallad och vindruvor mm
men asså brukar ni köpa en hel gurka t.ex till er hamster ???
#4 Man ger ju inte en hel gurka på en gång? Man brukar ju skära i bitar och ge.
#4 Jag köperen hel gurka till mina hamstrar, har tre stycken.
Värd på Choklad iFokus

ok men jag har bara en hamster men är det farligt att nt ge en hel gurka på en vecka(typ några bitar arie dag) för att mimn hamster bara tar 1 bit och sedan struntar han i rästen så han brukar få nötter då 
#1 #2, det kostar ju alltid något i månaden, vare sig ni har en säck ifrån förra månaden eller ej ;)
#7 Nej, det är inte farligt för hamstern, men kolla så att frukten och grönsakerna du lägger in håller sig fräscha och inte ruttnar!
Min går på runt 30-200 kr i månaden
Mina kostar per månad på ett ungefär:
*Fröblandning: ca 120kr (köper i lösvikt)
*kräcker/godis: ca 100kr
*Frukt & grönt: betalar pappa, men ca 100kr kanske?
*Övrigt: ca 70kr (spån,sand m.m.)
Så alltså ca 390kr per månad.
Har 3 vuxna hamstrar.
Hm.. det är ju inte varje månad man köper fröblandning , råttpellets , och burströ men de månaderna blir det väl ca. 150:- efter som fröblandningen är i lösvikt och kostar inte så mycket 
Min ena hamster köpte jag från juraffären. Då kosta den 30 kr. Och den andra hade min kusse fött upp då köpte jag den för 100 kr.
#12 Denna tråden handlar om hur mycket din hamster kostar i månaden!
#13 oj 

Jag har en stor säck mat åt mina, samma som dom säljer i lösvikt på Djur Magazinet här hemma. Köpte det för några månader sen och gissar på att den kommer hålla nästan året ut.
Minns inte vad jag betalade, men 200-300 något.
Köper Toa-Lätt varannan/var tredje månad, 125 kr.
Grönsaker ca 100 kr i månaden skulle jag tro, beroende på vad dom får.
Annars är det väl övriga utgifter som varierar beroende på situation, ny Bur, godis, vattenflaskor, osv ..
För tillfället har jag 4 hamstrar.
olika, ibland köper jag till saker och sådär. i månaden.. kanske 100 kronor.. :)
Strö köper jag en gång i månaden, det kostar 10:-
Maten består av: pellets (Versele Laga, Hamster Complete), 47:-. Räcker i 3 månader.
Fröblandningen kostar runt 20:-/kg och räcker också ca 3 månader. Jag blandar fröblandning och pellets.
Sedan får han så klart frukt&grönsaker också, kanske kostar 20:- per månad eller något.
Så per månad överstiger inte kostnaden 50 kronor för min söta Fokus:) Men så klart, sen köper man ju lite andra saker ibland, det är ju burar o så som är det dyra med hamstrar.