Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 1293 ggr
membeel
0

Jag har uppfostrat en rymmar-hamster

Tydligen Oskyldig

Pratade nyss med mina kusiner som äger Teddy ur min förra kull, och tydligen har han blivit en riktig liten ganster!
Han hade rymt förra lördagen, lirkat sit ut genom duna-buren och sedan gått på upptäcksfärd och på söndagsmorgonen fanns ingen Teddybjörn i buren ..
Först på torsdagen, 5 dagar senare hittade dom honom .. han har tydligen hittat ett hål i tvättstugan, krypit in och fallit en halv meter ner i krypgrunden på deras hus .. där har han vart fast i fem dagar och när min morbror kröp ner under huset hade han kommit springandes ..
Teddy är dock välbehållen förutom klor och tänder som gått av, och ett litet sår på nosen .. men annars har han bara gosat och sovit och ätit :)

Fantastiskt hur han klarat sig i minusgrader och allt! Hoppas på att han inte fått allt för hemska men för livet och att han inte ätit något olämpligt så han kan få leva ett långt liv! (:

bblomquist
0

oj, vilken upplevelse för Teddy! skönt att allt gick bra :) En liten rymmare hihi!

Bulba
0

Wow! vilken liten rymmis Flört

Imasy
0

Oj, en hamster med nio liv? :o

membeel
0

# 1, Ja, verkligen tur att det gick bra (:

# 2, Mjo, en liten gangster! ;)

# 3, Verkar inte bättre än så ;o

kajsa_karin
0

Jag tror också jag har några såna. Arein som ramla ner på grannes balkong. Taldor som var på rymmen 1 vecka fastklämd bakom dator skåpet.

membeel
0

# 5, Vilka busingar!

HappyCatMeows
0

Otroligt skönt att han klarade sig så pass helskinnad. :)

membeel
0

# 7, Ja, tycker jag med (: Det hade vart skrik och tårar hos kusinerna hörde jag ;) Så va ju bra att dom hittade honom igen!

nonisaga
0

oj vilken gangsterFörvånad , tur att han överlevde!

TiinaN
0

Hahaha membeel, vilken liten rymmare och överlevare ;)

mocchino
0

Ehhh tror du att man ska våga köpa en unge från Freja nu lr?! :O Teddy är ju bror till henne! :O *hahahaha* Tänk om generna går vidare till Stig-Örjan! :O *hahaha* :P

// Nathalie

membeel
0

# 11, Hahahahaha !! För säkerhets skull kanske du ska leta hål innan Stiggy kommer hem till dig ;) Eller så får då se till att han sitter bakom lås och bom ;) haha!

Mikis75
0

Men jisses! Vilken tur att dom hittade den lille busen. Förvånad

[findusen]
0

ojoj! vilken tur dom hittade honom..! vad är oddsen liksom? :O

#11 jag kan berätta att i detta hemmet är det herr O'Malley som är mästerrymmaren! och då har jag ändå två av teddys släktingar här ;)

membeel
0

# 13, Ja, verkligen!

# 14, Mena det :P helt otroligt ..
Hahahaha, då behöver inte mocchino oroa sig alls ;) det är väl dessutom hon som är "mamma" till o'malley? ;D

[findusen]
0

#15 precis, det var det jag ville komma till ;D han har ju fått för sig att han vill bo under kylen^^

membeel
0

# 16, Hahahahahaha!!! Jag tror att allt är mocchino's fel .. o'malley har ju skvallrat för dom du har hemma, som i sin tur har skrivit med det i sina julkort till familjen!! Och därför kom Teddy på idén att testa :O

[findusen]
0

#17 haha ja det är helt klar mocchinos fel! berätta nu för den dära stig-örjan hur man rymmer och framförallt; var man gömmer sig! ;D

får ju dock erkänna att gammelmormor(?) Clara lyckades rymma en gång (och bara en gång, och hon är 1,5 år) hon gömde sig i en soppåse full med marsvinskiss-spån (och antagligen någon smaskig matrest från marsvinen) denna säck skulle kastas och det var en jäkla tur att hon kikade upp i rätt ögonblick annars hade clara hamnat på soptippen! :O

membeel
0

Hahahahha, men gud!!! Vilken tur att du såg henne! :O
Grynet har aldrig vart nån rymmar här hos mig, men Freja däremot gick lös på sin låda för några veckor sen .. vaknade med små hamster-tassar som trippade nedanför sängen och numera bor fröken i ett akvarium! ;)
Sen har väl alla mina andra inneboende egna historier att berätta om sina äventyr! ;D Oskyldig

Pisces72
0

Måste berätta om min hamsterkille,Gizmo, som böjde gallretFoten i munnenvärsta houdini, och drog.Just den natten hade vi balkongdörren öppen…..

Dagen efter letade vi, inget resultat.Jag satt upp en annons på soprummet, inget resultat.

Av desperation satt jag då upp en annons i vår mataffär. Tre dagar senare fick jag ett samtal; jag har en hamster som har sprungit bort, kan det vara din?

Snabbare än attan var jag där, och det var Gizmo!  Hon som hade hittat honom sade att de hade hittat honom under en kruka på deras uteplats.Han hade sprungit 250 m!!!Snacka om tur för att ha klarat sig för katter t.ex

yan85
0

ursäkta… får jag bara fråga hur den hade kunnat rymma från en duna Bur? så att jag kan ha extra koll när min kille bytar ti en duna senare ;P

mocchino
0

#17 & #18 Förvånad Jaha skyll på mig ni bara! *haha* Jag kan minsann berätta att det väldigt sällan ryms hos mig! Och ingen av O'Malleys syskon är rymmisar så jag tror nog minsann att det är den där Freja som ligger bakom alltihopa! Det är nog hon som står bakom alla dom där julkorten du pratar om Membeel! *haha* Tungan ute

Jag har nog sett annonserna om dina hamsterrymmar kurser lille Membeel du!! :P

// Nathalie

[findusen]
0

#22 haha :P

membeel
0

# 21, Han hade fått upp gallret på något sätt … Mina här hemam har dock ggnagt sig ur dunaburar .. så nog går det att komma ut på något sätt ;)

# 22, Haaa haaaa, skyll allt på mig va bara för att du tycker att Freja är läskig:O

yan85
0

du skrämmer mig? ;P gnaga sig ut genom en duna Bur genom hårdplasten? men nog måste d ta tid? hmm.. jag har nog underskattat dessa små liv ;P

membeel
0

# 25, Nej jag är allvarlig :P Jag har vaknat med mina i sängen och mött dom i dörren .. dom har lyckats gnaga sig ut på en natt ungefär .. hårdplasten är en lätt match för dom om dom hittar nått ställe att börja gnaga på ..
Mina hamstrar har tillochmed gnagt sig igenom aluminium :P

yan85
0

exakt vad för sorts hamster har du? förekommer d ofta att hamstrar kan rymma så lätt? jag som skulle skaffa en "rymningssäker bur"…

membeel
0

# 27, Jag har guldhamstrar (:
Mina har bara lyckats  rymma när dom hittat ett ställe som går att gnaga på, tex. vattenflaske-hålet i en duna Bur .. men så länge mina har en Bur som dom trivs med så har dom inte rymt, har fått prova mig fram med olika varianter ..

[findusen]
0

hade faktiskt en hamster på jobb som tog sig igenom en duna! dessvärre stod dunan en bit upp och hon skuttade ur sitt hål hon gnagt  -rakt ner på golvet! men hon skadade sig inte, hon blev bara lugnare och gjorde inga rymningsförsök efter det. lobotomi kanske?

membeel
0

# 29, Haha, aw! Tänk om mina kunde vart så smarta ändå .. här har dom bara fortsatt gnaga när dom hittat ett ställe att börja på >,<

[findusen]
0

#30 placera buren högt upp så ska du se att dom blir avskräckta ;P

membeel
0

# 31, Hahaha, brutalt! ;) Mina värstingar bor numera i akvarium ;) Och den sista bor i sin låda som han verkar trivas bäst i (:
Verkar handla en del om att hitta rätt Bur till dom tror jag .. trivs dom inte så får man veta det :P

[findusen]
0

ja, det tror jag med :) hade ju clara i råttburen och O'Malley och Elsie i antoniusbackar men O'Malley rymde heela tiden. så jag tog hem ett akvarium till O'Malley men han stod och hoppade mot glaset hela tiden.. så jag satte honom i Claras Bur och Clara i Elsies Bur och Elsie i akvariet (för att det är större än Elsies Bur och Elsie är yngre än Clara) men Elsie började käka upp silikonet i akvariet, så hon fick flytta tillbaka till sin Bur och Clara fick ta akvariet och nu funkar det bra! Elsie får komma ut och springa mest bara. Clara verkar trivas jättebra i akvariet, där ingen av dom andra trivts.. så det är väldigt individuellt.. :)

skönt att dvärgarna trivs i sina antoniuslådor, annars hade det blivit jobbigt att hålla på att flytta runt :P

membeel
0

Hahaha, jag har också fått silikon-kanterna slaktade i mina akvarium ;) Gör dock inte så mycket då det ena är sprucket i botten och ändå inte kan användas för vatten :P

Har också fått flytta runt mina här hemma, mellan dunaburar, lådor och tillslut akvarium .. Fick sova med öronproppar för ett tag sen för att det var sånt liv på vissa x) Sen har jag ju vaknat med en del av dom i sängen osv … men nu funkar det jätte bra här hemma också :D

Sara87
0

Vilken tur att han återfanns å överlevde det äventyret!

Hur sjutton kommer man på att man ska krypa in under huset? :D

membeel
0

# 35, Hur Teddy eller min morbror kom på att dom skulle krypa under huset ? ;)

Sara87
0

Din morbror ^^

membeel
0

Haha :P Nej men på vissa hus finns det krypgrund, dvs, huser står liksom inte direkt på marken, utan på en "ihålig" grund, som  är ca en halvmeter hög .. man kan alltså krypa under själva huset, om tex. någon ledning man dragit under huset går sönder så kan man krypna ner och laga den ..
Vi har så på våran sommarstuga :) finns en lucka ner genom golvet i en av rummen :P
Eftersom hålet Teddy kröp ner genom bara var några centimeter stort så fick min morbror lov att krypa ner under huset för att få upp honom :P

Sara87
0

#38 Jasså, men då va det ju tur att det fanns sån krypgrund. Tror en gammal kompis till mej hade sånt där i sitt hus :P

Zheverez
0

mocchino du får hoppas din kille ärvt farsans lugn.

han är så nöjd med vad livet ger å rymmer inteSkrattande

membeel
0

# 40, Haha (: Nej Leo gjorde inte mycket ljud av sig när jag hade honom här hemma ;)

mocchino
0

#40 Ja det hoppas jag verkligen! haha! Såna där som rymmer under golvet har jag inte lust med! :O *haha* Jag har ju två hungriga katter som springer i krokarna..

// Nathalie

membeel
0

# 42, Du ska nog se att lille Stiggy kommer vara så snäll så ;)

mocchino
0

#43 Bäst för han det! Annars åker han ut med huvudet före! :O *haha* Tungan ute

// Nathalie

membeel
0

# 44, Ingen bytesrätt Oskyldig hahaha! ;)

Ebba-A
0

#11 Känner lite som dig här ;)

Värd på Choklad iFokus