Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1016 ggr
MinLillaHamsterJill
0

Värsta sjukdomen/skadan?

Eftersom att min hamster är sjuk så vill jag gärna veta vad era hamstrar/gnagare har råkat ut för, och hur det gick för dom. (Var snäll skriv inte "Min hamster har aldrig varit sjuk", för exempel, för jag vet att det finns många friska hamstrar ;)

Frågan: Har du/haft en hamster/gnagare som har råkat illa ut? Isåfall vad var det och hur gick det för den?

Imasy
0

Det absolut värsta jag varit med om var när katten tog en hamster. Det gick helt åt skogen kan jag säga.

Annars kan jag inte minnas att de har haft några andra sjukdomar eller skador.

Ebba-A
0

Jag hade en hamster som hoppade ur min mammas hand(ca 1 m från marken) när den var typ 2 månader. Hon bröt svansen, fast levde mer än ett år till utan smärtor.

Värd på Choklad iFokus

MinLillaHamsterJill
0

#1 Usch vad hemskt :(

#2 Oj ;o men det var tur att hon överlevde, och att det inte blev ännu värre!

Ebba-A
0

#3 Ja, och sen rymde hon från sin Bur som stod på mitt skrivbord och hoppade ner många gånger. Men hon dog inte av det utan av något annat okänt.

Värd på Choklad iFokus

MinLillaHamsterJill
0

#4 Okej :/

Helena1978
0

Var i våras då min hamster Tiamat fick mjölkstockning efter att ha fått 17 ungar, 2 överlevde hos Lotte som hade en hamster med ungar i nästan samma ålder, efter 2 veckors antibiotika kur och förvärrat resultat så blev jag tyvärr tvungen att ta beslutet att låta Tiamat bli avlivadGråter

MinLillaHamsterJill
0

#6 Nej fy vad hemskt :( Det måste ha varit hemskt för dig Rynkar på näsan

Helena1978
0

#7 ja det var hemskt, det började med en spene men spred sig snabbt till alla.. svullna och stenhårda var de.. gladde mig dock åt de två hamsterungar som klarade sig, kändes ju lite som en ljuspunkt trots allt.

Jossangizmo
0

Jag har varigt med om en hamster varigt sjuk. Det var min första hamster. Jag var bara 8 år och döpte min hamster till Piggelina. Min kusin Sara var 10 år och hade en hamster som hete Bauty. Jag visste inte att Piggelina var sjuk och man såg inte att hon var sjuk heller. Sara kunda myket om hamstrar och frågade om vi kunde para dem. Och vi fick para dem. Efter vi hade parat den blev hon gravid o.s.v Sen födde hon. Hon födde 5 ungarGlad Men 3 av dem var döda när hon födde dem p.g.a att Piggelina var sjuk. Efter en vecka senare dog en av hamsterungarna sen Piggelina och efeter det dog den sista ungen inte så långt efter Pigglina dog.Gråter

Linda3046
0

Det som jag tycker var mest otäckt var när min första hamster dog ca 2 år gammal. Hon hade varit jättepigg och fräsh in i det sista, men sen helt plötsligt en dag så kom hon inte ut så jag lyfte på huset och hon hade ett sår över svansen och när hon började gå gick hon i cirklar tills hon föll ihop och dog efter ett tag :(

Sara87
0

Astrid (guldhamster) fick förkylning å lunginflammation. Behandlades med antibiotika (?) men återhämtade sej inte å fick sprutan :(

MinLillaHamsterJill
0

Fy vad mycket hemska saker ni har varit med om :( Förstår er allihopa, hur ledsen man kan bli. För jag har ännu inte återhämtat mig sedan min kanin för ett år sedan (4 februari) somnade in ;(

#8 Ja, det var tur att dom överlevde iallafall!