Hyllplanet i dunabur??
Hej, jag har precis skaffat mig en hamster och har så smått börjat inreda Nortons Bur men är lite osäker på om jag ska behålla hyllplanet i buren.
Norton verkar mest vilja gömma sig i områdena under hyllplanet så jag undrar om det kan vara lämpligt att ta ut hyllplanet ett tag tills vi har hunnit bekanta oss ordentligt med varandra och ett förtroende finns??
Vore tacksam för tips om hur ni gjorde i början!
I början hade jag hyllplan till Totte men sen när han började gömma sig därunder tog jag bort det. Nu har han inte haft hyllplan sen november och jag tycker det är skönare. Man ser honom mer å så. Så jag tycker du kan ta bort det om du vill, det är ju en smaksak.
Ja jag tycker du resonerar klokt. ta bort det tills ni lärt känna varandra. Han tvingas ju bli lite modigare om han inte har ett tsort hylllan att ständigt gömma sig under. Det är ju samma med hus till sin hamster. Många som tar bort det iallafall tills hamstern blivit tam ordentligt.
Sen kan du ju sätta tillbaka det om du vill.

Tack.. har tagit bort det nu. Det har redan blivit betydligt mer fart på honom, han gräver för fullt gångar i spånet i hela buren nu 
#3 va bra:)