Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 744 ggr
NeeaaN
0

Ungarna ute ur boet!

Idag 14/2 kollade jag i Lillemors Bur. Så som jag hade beräknat att ungaran skulle öppna ögorna och börja komma ut är på måndag, men IDAG (lördag) så har dom öppnat ögona och börjat gå ut en bit utanför boet.

Kan man börja röra vid dom eller ska jag låta det vara?

Det är dvärghamster

Adina
0

Oj, jag visste inte ens att hon hade fått ungar Nea :D ?
Vad roligt :))

Jag låter någon annan svara.

NeeaaN
0

Adina: ojjdå! (: haha trodde du visste,, sa inte jag dt till dig?.. hahaha är så mkt nu så glömmer bort allt! ^^

MariaG
0

Har de börjat öppna ögonen ska det inte vara några problem med att röra dem.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

kajsa08
0

Jag läste i någon annan tråd att en del börjar hantera dem redan vid 2 veckors ålder. Vi tycker alla olika, men jag brukar vänta tills de öppnat ögonen i alla fall. Hur gamla är gullpluttarna?

kajsa_karin
0

Beror lite på hur honan tar det en del, kan ju bli stressade

kajsa_karin
0

vill bara förtdliga mitt inlägg jag bytte Bur en gång på min lilla hamster familj. Honan började bära runt ungarna i kindpåsarna hon blev jätte stressad. sen när jag ville titta på ungarna blev hon jätte sur när jag släppte ner ungen igen börja hon bära omkring på ungen. Försökte få in den i kindpåsen. Men denna hona var fruktansvärt överbeskyddande. så man får kolla lite hur honan beter sig.

beccan92
0

När ungarna är runt två veckor kan man hantera dem lite om man har tagit ut mamman ut buren så att hon inte blir stressad, då är de perfekt att försöka se kön på de små. Det är bra att vänta tills de är tre veckor innan man hanterar dem när mamman är i närheten för säkerhets skull. Allt beror ju på vad honan har för personlighet.