Konstiga Köpare
Har ni råkat ut för personer som svarat på era annonser på Blocket på konstiga sett. idag fick jag ett mail från en som skrev
"Får jag köpa två hamstrar för 100kr"
I min annons stod det 150kr/st
Jag frågade om han hade efrafenhet av hamstrar att det kostar 150kr/st och inte en krona mindre. att en hamster absolut inte kan sitta ihop med en annan guldhamster. För jag inte säljer till vem som helst
Då fick jag tillbaka : Jag är inte vem som helst jag är som sagt veteranar så jag kan mer om hamstrar än dig.jag vill i allafall inte köpa någon även om de kostde 1 krona.
Jag höll på att garva i hjäl mig en som inte ens kan stava och tycks tro att två guldar kan bo ihop skulle vara veterinär.
En annan gång var den en som frågade om den fick köpa hamster till sin boa orm.
Urch vad man blir inrierrad på sånt
Men vilken knepig människa, den där veteranaren :) Att dom ens orkar lägga ner tid på att svara på en annons när de är så oseriösa

Allt finns det konstiga människor överallt ^^
Åhhh herregud vad jag har råkat ut för såna idioter på blocket -.-
90% som svarar är oseriösa köpare eller korkade. :P
Fick en som mailade mig nyss och frågade vad jag skulle ha för det jag sålde, när detta tydligt står i annonsen. När jag påpekade det sa hon att det står ju "500 el. bud". Och sen skrev hon att hon inte har några pengar just nu heller och kanske kunde köpa den sen.
För det första betyder ju "el. bud" att man ska lägga ett bud. och för det andra, varför mailar man om man inte ens har några pengar?
+att om någon sagt sådär till mig på en hamsterannons, så skulle jag börja skoja lite me dem så att de inte totalt slösat min tid ^^
Men gud, sa hon att hon var kunnigare än dig ;) hahahahaha
Jag var med om ngn som ringde om min anonns och sa:
-Får jag prata med din mamma
-Okej?? sa jag
Han sa till min mamma att han hade ringt om hamster anonnsen och min mamma sa: det är min dotter som säljer hamstrarna :S konstig människa som trodde jag var för liten!
Sen skrev han ett mejl till mig och där stog det:
Vilka färger finns kvar? är du inte för liten för att ta hand om hamstrar?
Jag skrev:
Nej, jag är 14!!
Det finns en "vit" hamster hona kvar som är på bild 3
Och då skrev han:
Är inte den sjuk?
jag svarade inte på det mejlet :P
#4 det är jobbigt när folk inte tar en seriöst för att man är under 18. :/
Värd på Choklad iFokus
#5 aa :/

Det finns konstiga människor här i världen… tyvärr är dom alldeles för många!
Är man veterinär kan man nog stava till det… 
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
men öh? konstigt, haha, sånna där konstiga saker kan man inte lita på ;)

#8 Ja precis så oseriösa och många konstiga människor det finns fast den kunde ju haft dyslexi men antagligen inte
Jag har klarat mig bra på hamster-fronten, men om ni bara visste vilka riks-ufon som hört av sig på katt-annonserna. Jösses säger jag bara! Uppskattar speciellt när folk ringer och vill köpa katt kl 6 på morgonen eller kl halv tolv på natten 
Kan tillägga att jag lämnar aldrig ut mitt nr mer i mina annonser.
Det kan jag lämna till de som verkar vettiga via mail.
#11 Jag har alltid min mobil på ljudlös och liggandes på min mössa när jag sover ^^ Så man inte kan väcka mig. Ett tips bara xD
Nu kom jag på att när mina kusiner hade sin kull ringde det någon 3 på natten och ville köpa hamsterbebis :s
Värd på Choklad iFokus

hehe det finns knäppisar där ute…min värsta var en som undrade om jag behövde en fodervärd då hon inga pengar har…då svarade jag att har man inte ens 100kr till en hamster har man nog inte råd att ha hamster 

#15 precis vad jag tycker med.

haha.. vad många "roliga" människor det finns, konstiga typer.
Jag har inte fått något konstigt svar på min blocket-annons och det är jag väldigt glad för. Jag har hört talas om folk som har lagt ut annonser och nästan blivit trakaserade :/ Därför vågade inte jag lämna ut mitt telenr i annonsen.

Jag lämnar aldrig ut mitt telenummer i annonser eller någon annan offentlig plats, utan ber de istället först maila. Verkar människan vettig och seriös sedan, kan man ge ut det :)
Fick en massa konstiga telefonsamtal från någon som sett min annons på blocket, som ville ha ormföda. Kan säga att samma person ringde i tid och otid (även mitt i natten), drog ur telefonen till sist om nätterna.
Sista gången han ringde kände jag direkt igen rösten (han ringde dessutom från skyddat nr) slängde luren i örat på honom, tack och lov att det funkade..i ett tidigare telefonsamtal sa han att jag var rasist för att jag inte ville sälja någon av mina älskade hamsterbebbar som ormföda.. för lite info är ju ormar en annan art, inte en annan ras..
Många knäppgökar därute..

Idag ringde en annan konstig lirare.
Först fråga han om jag hade Bur tillsalu. Sedan berätta han att hans hamster fått ungar och undrade hur han skulle göra nu. Tydligen hade guldhamster honan och hanen bott i hop till ett par dagar sedan då honan fick ungar. Jag tala om för honom att han haft väldigt tur att de inte slagit i hjäl varandra. Han fråga på om hamsterns utvecklig.
min son höll på att tjafsa då börja han fråga hur gamla mina barn var. Är väll inget farligt att svara på? eller? Sen började han fråga om jag var sigel om vi kunde träffas att dricka kaffe suck. Då la jag på luren.
Jag sålde 14 Hamster ungar på blocket för 75kr styck det stog klart och tydligt.
Fick detta mail från mohammed
"hej
kostar alla 75kr med bur
e dom kvar?"
Svarade, nej alla är tyvär bokade..
Min första anonns på blocket av 10 som ringde var 7 konstiga…
Många bokade men kom inte fast man pratat samma dag.
Det finns värkligen skumma typer ute i världen! :P