Hoppas på bebisar i februari...
I går kväll var Snögubben och Blomma på dejt… så nu hoppas jag att det kommer bebisar runt 11-12 februari. 
Blomma är Nf umb och Snögubben är Silvergrå bandad rödögd, båda långhår. Jag är väldigt nyfiken på vilka färger bebisarna kommer få… Nf och Silvergrå (med eller utan band) antar jag… men hur påverkar umb och rödögd i detta fall? Jag är på tok för trött i skallen för att tänka genetik nu. 
Kan tyvärr inte hjälpa dig med genitiken men jag kan slänga iväg ett stooort grattis till kull nr 2, för det stämmer va?Atlas var i kull ett:)
Kram och nosgos från oss och Atlas

#1 Tack! =) Jo, det stämmer… detta blir kull nummer två. Det känns som att jag har väntat i en evighet på att mina honor här hemma ska bli "redo" för parning. Om en månad ungefär är det Afrodites tur att gå på dejt. ;-)
Läste att du också planerar för bebisar i februari… det var en riktigt fin hona du hade fått hem. Kramisar och lycka till! =)
#2 japp, min första kull, så himla spännande! Tack, ja jag är riktigt förtjust i den här honan. Hoppas på fina bebbar :)
Håller tummarna!!Det blir säkert fina bebisar!!

Oj, vilka tydliga bulor. Lycka till med bebisarna :)

Spännande :D

Bebisarna kom i går morse… Jag har ingen aning om hur många det är, hon vägrar lämna boet. Jag har försökt locka ut henne med god mat men hon verkar bara bli stressad. Hon har fått massor av frukt och grönsaker, Barnmat, gröt m.m men hon har knappt rört maten. 
Vad gör man med en hamstermamma som inte äter?
Kanske kan du lägga lite frukt och sånt precis intill boret så hon inte behöver lämna det för att äta om hon inte vill.
Grattis till bebisarna!
Ja strö ärtor å sånt runt henne där hon ligger så hon får i sig ngt!!

Tack för era svar! =) Jag la lite mat bredvid henne i boet… men hon muttrade väldigt surt på mig.
Jag vill ju göra en snabbkoll i boet så att alla bebisar lever… men jag får väl lugna mig lite.