Bebisar på gång??

Creme, silversobel och silvergrå ååååh, kan det bli finare ungar?! :D
ååååååh! hoppas du inte har sålt alla i maj, mycket intresserad om du har någon kvar då. gud vad härligt! :D

Hoppas på någon liten off-white till mig själv iallafall.
#2 Om de föds den 8 feb så är de lev.klara i mars. Så så långt fram som i maj finns nog ingen kvar isåfall. Om det nu blir någon kull såklart, hoppas, hoppas. Men det kommar ju alltid andra kullar framöver när du är redo.
#3 jag är alltid redo om det kommer fler söta kullar nån gång april/maj! :)

Debbie har nu två klart synliga bulor och här kommer det helt klart bebisar. Hon är lika pigg och glad som vanligt med lika mycket spring i benen. Men märkbart bredare på mitten.

Silversobel och off-white? Oh dear, me wants plenty!
Vad roligt att det väntas bebbar, Ulrika!

Ja, jag hoppas verkligen på en liten "offis" till mig.
Ååå vad kul:)
Jag är väldigt intressrad av en creme/offwhite hona. Om det pluppar ut någon sådan
Hoppas allt går bra med kullen! ^^
Silversobel får du bara om någon av föräldrarna är umb. Men om det är offwhite du vill ha så gör det kanske inget. :)

#9 Tack! Uppdaterar min hemsida så fort det händer någonting. Och jag skriver väl här med såklart.
#10 Jag fick den infon om silversobel av en uppfödare, så jag bara accepterade. Men det spelar mig som sagt ingen större roll för jag gjorde parningen för off-white och créme skull.
#11 Vad bra, då blir det ingen besvikelse! :) Glömde skriva att kan du få creme (dvs om honan är heterozygot för silvergrå, sk enkelsilver), så kan du i den kombinationen få nf också.

Nej då. Första gången jag ger mig in på silvergrått så jag lär mig med tiden.
#11 Va bra :) skall hålla utkik. Får hålla tummarna på att ja hittar rätt bebis =P Helt förtjusande hona du har!

#14 Tack! Hon är helt ljuvlig. Pappan är ju inte så dum heller. Han var ju även pappa till Lilla Silvers kull och det finns ju en anledning till att två av de bebisarna stannat kvar här.
#15 Hehe kan tänka mig det! ;) Letar för fullt efter rätt hona åt min snutt pojke. Skulle inte sitta fel med en ljuvig creme hona
Sätter gärna upp mej på nån lista(om d nu finns nån sån =P)

#16 Det ordnar jag. Så får vi hålla tummarna att det kommer rätt färg och rätt kön.
#17 Tack ^^ japp
E hon en tjockis nu???
Har du bild på mamsen som vuxen?? Å pappsen me!!
nej vad myysigt! :D undrar hur många det blir, lägg in många fina hårlösa-bollar när dom finns! :D
Mys :D lägg in massa bilder när det det blir tusen bebisar :D

Min kamera vill ju aldrig samarbeta. Houdini ser ut exakt som sina gamla bilder. Lika lurvig och go som vanligt. Debbie har blivit en stor och vacker tös. och nu då extra stor.
Inte långt kvar nu.

Oj, vad stor hon har blivit! Lycka till med bebbarna nu då! 

Tack! Hon ser onekligen ut som ett mycket moget päron just nu.

Hoppas allt går bra med kullen, föräldradjuren är ju helt underbart fina :)

Det är ju snart dags! Hoppas att allt löper som det ska. Bör man ta bort huset när honan ska till att föda?
Shit vilken fin hona :O

#28 Jag tar alltid bort huset. Honan går ju runt, runt när hon ska föda och gör hon det inuti huset är det ju lätt hänt att nån bebis kommer i kläm. De är ju inte stora, de där små rosa sakerna precis.
Vilken rund o go hona! =) hoppas att allt går smidigt vid födseln.

Har det kommit några bebisar ännu? :)

Nepp, tror de kommer inatt i och med att Debbie blev parad kl.4 på natten. Hon har iallafall byggt sig ett jättebo.

Vad vacker hon är.
Hon ser ut att vara stor. Tror hon får många ungar.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

Lagom är bäst, hoppas jag på.

Precis nu föder Debbie!! Jag satt och pratade med henne med handen nere i hennes Bur och hon njöt av att bli kliad bakom örat. Har inte vågat släppa ut henne nu på kvällen för hon har sett ut som om hon skulle explodera. Mitt i kliandet ser jag hur hon stelnar till och det börjar röra sig i kulorna på sidan på henne.
Filmen "Alien" såg jag framför mig. :wink:
Hon snurrade runt några varv, gick tillbaka till min hand, buffade lite på den och gav mig en slick innan hon gick till sitt bo och började bädda ner sig. Jag hjälpte till att bädda ner henne för jag såg på henne att det var bråttom nu och på bara någon minut så hade hon börjat föda.
Så nu har jag släckt lampan och gått ut ur rummet. Var inte beredd på att det skulle gå så fort, för jag ville ju verkligen inte störa henne. Men hon är ju så otroligt kontaktsökande så om jag inte hade varit med henne och pratat med henne nu när hon inte fick komma ut så hade hon ju blivit jätteledsen.
Så nu tar Debbie hand om resten iallafall. :D

Åå vad kul ^^ Hoppas allt går bra och att det bli fina små bebbar :)
Hoppas att allt går bra :D

Men gud så gulligt! :)
Hon verkar vara en riktigt speciell hamster! Mysigt!
Spännande se hur många det blev också, för det var rackarns var stora bulor hon hade! :D
Men ååh vilken underbar hona! hoppas allt går smidigt nu 

Jag tittade till henne efter några timmar och då hade hon fått 10 stycken bebisar. Och nu på natten nästan ett dygn senare så är de fortfarande 10 st. Alla är i stort sett lika stora och vevar på med sina små ben. Väldigt pigga och livliga. Vet inte riktigt om jag ska hålla mig ifrån Debbies Bur för så fort hon hör mig komma så lämnar hon sina bebisar och kommer springandes till mig istället för lite kel och gos. Men så fort jag går därifrån så springer hon tillbaka igen. Har iallafall gett henne massa god mat nu som hon har glufsat i sig med god aptit.
#42 Guu så skoj! Skönt att veta att alla lever & mår bra ^^ vilken fin mamma hon är :)
Grattis till den nya kullen!
Grattis!
Jag säger Grattis även härinne!!

Grattis! Jättefina föräldrar! :D

Åååh vad roligt Ulrika, hoppas allt går bra med kullen :)

Tack allihopa! Har precis tittat till gänget och bebisarna är fortfarande 10st och ingen är mindre än någon annan. Och Debbie är pigg och glad. Och hungrig!!

grattis
#48 Va skoj! Längtar massa tills första bilderna pluppat upp ;)

Ser verkligen fram emot bilder! :)
Skönt att mamman och ungarna mår bra! :D
Längtar tills bilder kommer jag åxå :)
det är bli jättefina bebisar :D
Grattis till bebbarna! :)

Idag när Debbie fick massa mumsig mat passade jag på att kika ner i boet. Och det finns 4 mörkare och 6 ljusare bebisar. Så 4 silvergrå och resten créme eller offwhite då. Som sagt, det blev bara en snabbtitt medans Debbie hade hela munnen full med pasta.
#54 Vad kul ;) Nu håller ja tummarna på att d blir e en creme hona bland ungarna =P Va skönt att allt gick bra & att alla mår bra.

vad roligt! Hoppas de går bra och att ungarna klarar sig :)
Grattis Ulrika, vad roligt! Nu hoppas vi på ett par offar så du kan välja och vraka! :)
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua