Hamster på rymmen
Idag när jag kom hem efter stallet, fick jag veta att lilla Ringo har varit på upptäcksfärd i morse (;
Han hade nämligen fått upp ett litet "lock" som kanske inte satt tillräckligt hårt fast, buren stog precis vid trappan och det var verkligen tur att han inte hade ramlat ner från trappan.
Sen hade han försökt sig ta sig upp i badkaret, och när mamma hittade honom satt han där och tvättade sig :O ? Tycker verkligen vi har haft tur att han inte har skadat sig eller sprungit in i något litet hål.. Men har måste ju har slagit sig eftersom det lät som det dunkade gång på gång, men att han verkligen klarade att ta sig upp i badkaret tycker jag är konstigt ?
Var bara tvungen och skriva av mig lite..
Hamstar kan göra omöjliga saker, men tur att han klarade sig bra :)
Min förra hamster Loppa var utbrytningsmästare. Vaknade en gång mitt i natten av att nått var inuti mitt påslakan och kröp omkring. Då hade Loppa gnagt sig ut ur buren och upp i påslakanet som hängde ner mot golvet. Sen racade hon runt där tills jag vaknade. Sällskapsjuk? Japp ;)
Värd på Choklad iFokus
#1 Jo, det kan dom verkligen ^^,

Har också hänt här några gånger att hamstrar varit på rymmen. T.ex min senaste kull, då hade jag killarna i en Bur i köket. En kväll satt jag i vardagsrummet och såg på TV. Rätt som det var såg jag två hamstrar springa omkring. De var då nästan 5 veckor. Av de 6 killar, var 4 på rymmen. De andra två satt så snällt kvar i buren.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
Tur att ni hittade honom iaf :)
4# Ja, verkligen (; Hade varit väldigt tråkigt annars :/
oj, ja hamstrar gör många tokiga saker ibland.. :)
jag undrar hur dom lyckas med alla bus!
När min gammla dvärghamster Tor levde så satt jag med honom och kollade på när han sprang i en lekhage som jag och min kompis byggt. Sen när min mamma ropade att det var mat så glömmde jag honom. När jag kom tillbaka hade han klättrat över kanten till lekhagen, klättrat upp i hanns transportbur och suttit sig och ätit. Och snacka om att jag blev häpen när han satt där och åt och min katt findus satt och kollade på :O<3

Heartbreaker (guldhamster) rymmde också en gång, vet ej hur han gjorde, men vi hörde honom under mitt golv o.O 3 dagar efter var han ute och vandrade på mitt golv, (jag hade lagt gurka och mat vid en liten öppning, fast den leder inte ner i golvet? Aja, men maten var borta och dagarna efter kon han fram med kindpåsarna fulla av mat ^^ Gissa om jag blev glad! dagen innan hade han nämligen slutat göta ljud av sig så jag trudde han var död…. Satt och grät på min säng när jag plötsligt såg Heartbreaker springa förbi mig o.O
Gissa om jag blev förvånad!?
Det är hemskt när hamstrar rymmer :(
Min dvärghamster Kalle rymde en kväll men jag märkte detn inte förrän på morgonen, och då jag var tvungen och gå till skolan så jag lämnade buren öppen och byggde en trappa så att han lätt skulle kunna komma in i buren och fyllde på ordentligt med mat och vatten. När jag kom hem igen så letade och letade jag men jag hittade honom inte.Hemma hos oss så sitter det en sak längst ner på kylskåpet som är löst, och jag såg att den stod lite sne så jag la mej på golvet och ropade kalle!, kalle! och då kröp det ut en sömnig hamster!! :-) gissa om jag blev lättad, jag trodde aldrig jag skulle hitta honom. Tack gode gud!
Jag brukar låta min hamster springa runt i en hamsterboll för jag inte vill ha honom springande lös.På den gamla hamsterbollen(köpte en ny för den var utsliten) så lossnade locket ibland men då fick jag oftast fatt i honom ganska snabbt.
Men man blir orolig! ;-)

mammas Hamster Taldor var borta i en vecka han var bakom dator skåpet som tur är mår han bra. Monnie rymde en gång in under badkaret som tur var hittade vi henne. Ibland kan min hund Rusty spåra upp borttappat saker men det är inte alltid han vill de

hihi, nu när vi sitter här och pratar om rymningar så kom jag på när min hamster Nusse rymde;
jag ville ta upp honom på morgonen och leka lite innan skolan men han vägrade att komma ut ur huset…
så jag lät det lilla locket på ovansidan av buren vara öppen så att jag omärkligt skulle kunna komma tillbaka från badrummet, sträcka ner handen och ta upp honom…
men jag ser plötsligt att klockan är mycket och skyndar ut ur huset och bort till skolan, utan att stänga burlocket
så när jag kommer hem berättar mamma att hon hade hört ljud som av möss från lillebrors rum och så hade hon gått dit och kollat, och gissa vem som så lycklig hade suttit i ett leksaks-garage och gnagt på bilarna! såklart var det Nusse
och det hemska med det hela var att det inte var förren nu som jag kom på att jag inte stängt burlocket
tur att mamma var hemma…

Haha vilken tur att han inte skadade sig xD
Min hamster försvann en gång på natten och in i min garderob (bakom) och jag hörde henne krafsa omkring uppe i taket och bakom väggen när jag lyssnade. Sen på morgonen satt hon i papperskorgen med chokladpudding runt munnen :P

Tur att han klarade sig oskadd!
Jag har oxå råkat ut för en hamster på rymmen här hemma, väcktes av att hon förde oväsen ute i allrummet.
Riktigt skrämmande syn, när man var yrvaken och allt ;)
Hamstrar gör saker man tror är omöjligt, och det är lite creepy ;P

tur att han klarade sig oskadd