Börjar bli smal :(
Lisa-marie börjar redan bli lite smal, och hon har bara haft bebisarna i 4 dagar än :( Hur kommer hon se ut om 3,5 vecka innan alla är borta? Kommer ju vara ett vandrande skelett. Hon har ju 15 st så hon behöver ju nått som innehåller mer fett.
Jag ger henne: ärtor, majs, gröt, Barnmat, äggomelett, broccoli.
Finns det nått mer jag kan ge som är lite fetare?
Hon ville komma upp när jag gav henne mat så lyfte upp henne och hon vägde nästan ingenting..

Du vet inte vad hon väger?
Men det du skrev att du ger henne är väldigt bra, så det ska du fortsätta ge henne. Något annat kan jag inte komma på just nu.
/ Maria. med-arbetare på Sommar

det missade jag, läste för fort! x) Ägg brukar gå hem hos mina, sådär lagomt hårdkokta gillas mest ..
Jag brukar ge mina mannagrynsgröt, och sen ha i en klick smör, så blir det lite fetare :)
Mina dräktiga och digivande honor brukar förutom den vanliga tilläggsmaten få en talgboll när det är säsong för det. När ungarna är riktigt små är det dock viktigt att dela en sådan i bitar, för även de minsta bollarna är rätt tunga jämfört med en liten pinkis. Kattmat eller hundmat på burk kan du ge, liksom kokt ägg (suverän proteinkälla) och lite rapsolja. Banan innehåller en del fett också.

Havregrynsgröt kom jag på nu.
Hon får havregrynsgröt, ska ge henne lite kattmat för det tycker hon om.
Det finns ju alltid mat åt henne för är hemma på dagarna och då blir det att jag går och fyller på lite då och då.
Men tänkte på om det finns nått speceillt som är mkt fett i som man kan köpa?

Torkad frukt kanske?

Jag har förresten Vitakraft's VITA Special till mina, löser upp plupparna i vatten och sen får bebbarna det när dom är runt 1 vecka och börjar äta, men det är även populärt hos mamma hamster och dessutom hos mina andra hamstrar :)
Tack för tipsen! :)
Kan tillägga att hon väger ca 170g nu, vägde 175g innan hon blev dräktig. Så det är inte så mkt hon har gått ner men får hoppas att det inte blir så jätte många gram mer.

Min hon rasade också i vikt när hon fick sina ungar. Ungarna är nu tre veckor gamla och hon har börjat öka i vikt igen. Jag ger dem mat 2ggr per dag. Så fort ungarna börjar bli lite äldre så diar de ju mindre och mindre och då kommer din hona att börja gå upp i vikt igen :)
Gör en omelett: lite mjölk å ett ägg, vispa det å in i micron…. å så kan du mosa kokt potatis med lite smör i….
Risken om en hona går ner för mycket i vikt e ju att mjölkproduktionen kan bli sämre… 
#7 Jag vet inte riktigt vad du tänkte dig. Rapsolja är bara fett, och nyttigt sådant. Talgbollar är rejält feta, eftersom småfåglar behöver så mkt hull som möjligt för att klara av att hålla värmen under vintern. Fet fil, som t.ex. fjällfil, är inte dumt det heller. Nötter innehåller mycket fett, och valnötter brukar vara favoriten för de flesta.
Rent generellt så är det många normalviktiga honor som först rasar i vikt, och sedan istället blir ganska rejält tjocka medan de har bebbar. Så bara hon inte har underskott av mat tror jag inte du behöver oroa dig.
Du kan kanske ge henne solrosfrön, dom är ju feta 
#14 Det finns massor i fröblandningen redan :)

Mamma och jag gav Greta barngröt med banan smak då ungarna var små. de gillar i allafall Greta och hon gick upp i vikt rätt fort.