En sån här bur till hamster?
Jag undrar om man kan ha en sån här Bur till en hamster? Eller om denna bara går till gerbiler ;)
Den är nog alldeles för hög tror jag. Hamstern kan trilla ner och slå ihjäl sig.
Men om man sätter upp nått slags fallskydd så går det nog bra med den buren :)

Jag tycker den ser ut att fungera minst lika bra till hamstrar :)
Det är ju det där med gallerns mellanrum som är viktigast där, men det borde nog vara anpassbart till en hamster också, som det ser ut på bilden :)
jag har sett en sån Bur, och dom är även till hamstrar så det fungerar
Jag tog bort bilden då den bryter emot upphovsrätten. Men lägg gärna in en länk till hemsidan du hittade den på :)

Ja, kan ju även tillägga att jag hade också då en tanke att man isf måste sätta upp något skydd.. hängmatta eller liknande, om buren nu är rejält hög för hamstern :)
Okeej :D Ja något kan man ju sätta dit ;) Men iof så kommer ju den inte få så mycket plats att springa runt utan bara springa upp och ner. Så kanske det bästa är en sån där vanlig iaf ;)
Länk till buren för dom som inte sett:
Den funkar! det är bara rolig för hamstern om den får gräva och böka i underlaget :)
Jag undrar en sak, Kan man andvända spån till hamstrar? 

#8 ja det kan man men det dammar och hamstern kan bli känslig. Jag valde bort det då det skvätter nåt enormt när de gräver i det. Men det funkar om man orkar dammsuga 

Buren borde funka till hamstern
dendär buren var jätte cool! den funkar nog utmärkt :)
Har sett dom som byggt sån själva, med ett akvarium och nätöverdel i passande storlek… :) Iofs till gerbiler… :)
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Jag har dock fått höra när jag frågade här på sajten för något halvår sen att den inte var lämplig till hamster utan var tll gerbiler :s
Värd på Choklad iFokus
#13 varför var det inte lämpligt till hamster?
jag har haft både dvärgar och guld i akvarium och terrarium och det har gått alldeles utmärkt. Nu bor dock bara en guldhamster i terrarie och de andra hamstrarna i dunaburar
#14 Något jag läst bara, men inte förstått varför.
Värd på Choklad iFokus
Jag skulle inte rekomendera att ha den buren till en hamster. Är alldeles för rädd att dom skulle trilla ner från översta planet och skada sig :(
Nej skulle nog inte vara så kul att hitta sin hamster skadad =/ Det går nog att ha en sån bara det att den kanske kan skada sig. ;)
men man häller ju mkt spån eller vad man nu andvänder som bilden visade så den inte faller så högt, dom burarna är inte så höga.
Precis,den nedersta delen är ju fylld med bottenmaterial
Och föresten så ser den där buren mycket större ut än den är. Jag trodde den var jättehög när jag såg bild på dne men när jag sedan såg den i verkligeheten så är den absolut inte alls så hög som man tror.
Men jag är iofs bara amatör och vet inte mycket ^^