Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 744 ggr
[vildablid]
0

Lyrisk hamstermatte ber om råd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag köpte min alldeles första guldhamster nu i veckan. Tänkte bara höra med er vilken färg hon kan ha? Ser buren okej inredd ut?

[vildablid]
0

Och buren:

[vildablid]
0

Och en till bild på Yrja (Yrväder)

Royalz
0

Färg vet jag inte.

Tycker det ser bra inrtett ut :) Men jag tycker att hjulet ser lite litet ut. Vilken storlek är det på de?

chocomian
0

Måste vara en silvergrå… hmm.. heterozygot?

Mirzadancing
0

naww så söett

mocchino
0

Yrja Yrväder ser ut att vara silvergrå korthår! :) En riktig liten sötnöt!

// Nathalie

Imasy
0

Skulla också säga att hon är silvergrå. Men är hon inte Sg homozygot?

[vildablid]
0

Hm, ska mäta hjulet! Hur stort ska det vara?

chocomian
0

#7 Är hon inte för mörk på ryggen för att vara homozygot? :o

Sara87
0

#8 För en Guldis bör det vara minst 18 cm i diameter, gärna större.

Royalz
0

#8 minst 18cm från kant till kant :)

bblomquist
0

hmm, silvergrå jah! hur stor vart hjulet?

membeel
0

Jag tror också på silvergrå homozygot, kh (:

[vildablid]
0

Ja då är nog hjulet allt för litet, tog ut det medsamma. Har inget måttband men skulle snarare tippa på en 11-12 cm i diameter. Då blir det hjulshopping idag! :) Lilla fröken har dessutom lärt sig öppna grinden på buren, så nu är det ståltrådssäkring runt den också.

Linda3046
0

#14 Haha, jag hade också en hamster som lärde sig att öppna luckan på buren :P Antagligen sitter luckan för slappt, så du kan pröva om det går att böja till "låsgrejen" så att den sitter hårdare.

[PixelMollan]
0

Helt klart Silvergrå :) Sötnöt!

Zheverez
0

hjulet kan du använda som bo.

borra två små hål högst upp, trä i en ståltråd. vira fast den på utsidan så hjulet inte kan snurra å vips så har du en liten hylla som fungerar bra som bo.

som alla redan sagt så är hon silvergrå och buren är bra inredd.

Helena1978
0

Silvergrå, funderar på om hon kan vara bandad?? kan vara bilden i första inlägget som luras men hon ser vitare ut baköver..

[Hamster95]
0

Ta bort plasthuset och ersätt med ett trähus och ta bort hamstervadden och ersätt med toapapper.

Det blir på tok för tätt med plasthus och de kan få hudirritationer och de kan trassla in benen i vadden. Vet att de i zooaffären säger att man ska ha hamstervadd men de kan ju knappt något om hamstrar. Du ska även ta bort saltstenen då det blir för mycket för deras njurar, de får i sig allt de behöver genom förblandningen och frukt och grönt.

MickiRosa
0

#19 bra skrivet!=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Englatassens
0

Tror oxå hon e "dåligt" bandad… Söt!!

Supermycket skojsigt i buren, men jag gillar inte de där höga burarna med tanke på att de kan skada sig rejält om de faller…Obestämd

[vildablid]
0

Tack för alla tips! :) Trähus har hon i botten, det har hon nu favoriserat så det andra huset står mest tomt :). Vaddet utbytt mot papper nu, så mycket smidigare det var med papper på alla sätt och vis!

Imasy
0

Jag hade en sådan Bur, men den satte jag en hängmatt i, så den blev som två plan och de skadade sig inte om de föll ifrån taket.

[Hamster95]
0

Du ska ta bort saltstenen också, skit i att de i zooaffären säger att de ska ha det. Min hamster hade saltsten i zooaffären och han mådde dåligt av det så när han kom till mig fick han ingen.

Bulba
0

Har också en sån Bur men den funkar bara till en av hamstrarna men den andra klättrar alldeles för mycket så jag är rädd att han ramlar ner xD kolla om hon hänger i taket hela tiden.

[vildablid]
0

Nu är saltstenen borta också, har möblerat om lite hos henne också så att det är omöjligt för henne att ramla ända ner om hon skulle ramla ner från taket. Visste inte att det var så kul att ha hamster, känner mig nästan lite frälst! Speciellt nu när hon har börjat bli lite mer tam, nu kommer hon fram när jag pratar med henne och sätter sig i handen ibland.

tack för alla tips, trodde jag hade koll på det där med hamstar men det är ju verkligen en hel vetenskap!