Vad skulle ni göra? (paniiiik)
Jag har en paniik!
jag vet inte vad jag ska göra!
Märkte igår på kvällen först att lilla molly bara är 4 VECKOR gammal!!!
Vad ska jag göra? Hon är aå liten ochså tyyp bara 5 cm 
PANIIIIK!!!! vad ska jag göra? 
Ta det lugnt. Hon är väl inte sjuk? Totte var typ bara 5 cm när jag fick han, de växer. Nu är han runt 15-16 cm.
Det är en dvärghamster va? De klarar sig väl också själva som guldhamstrar vid 4veckor ålder(jag är ingen expert så någon kunnigare får gärna fylla i)
Det är nog ingen fara. om du är orolig så kan du ringa någon veterinär klinik. ( typ blåstjärnan eller någon som har rådfrågning)
Hur märkte du att hon bara var fyra veckor gammal? :o
Men det är nog ingen fara,
för att hamstrar brukar ju klara sig själva när dom är ca 4 veckor?
Har för mig att det var 4 veckor.
Hoppas det inte är någon fara med Molly! :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Tack för svaren!
SKulle gärna ta flera svar ;)
Men alltså, vad är det som är fel?
Att hamstern är 4 v är ingen fara, det är ju då de är leveransklara ;)
Det är nog ingen fara, hon är leveransklar och överlever utan sin mamma redan. Och dvärghamstrar blir inte så stora, så att hon är liten är ingen fara.
Värd på Choklad iFokus
Så länge hon inte visar några sjukdomstecken är det väl ingen fara :P
tur att hon inte var 3 veckor eller något bara, det är nog ganska normalt om man köper "nyinflyttade" djur från djuraffärer.. ifall djuraffärerna är dåliga. att liksom rädda dom . :) hoppas det kommer gå bra med din lila sötnos! D´:D

De är inget att oroa säg för.. Dom blir ju leveransklara vid vecka 4, som dom andra har skrivit. Så de är inget att oroa säg över =)

Som tidigare talare säger så är hamstrar leveransklara vid 4v så Molly klarar sig helt utmärkt utan mamma nu! :)
Hos vissa honor måste man tom flytta ur ungarna när dom är 3v för att mamman har tröttnat! Inget jag rekomenderar men dom brukar klara sig då också.. Många uppfödare flyttar ju ut hanarna från mammans Bur redan vid 3,5v ålder och dom klarar sig också galant. :)
// Nathalie
för oss är inte 1-3 veckor lång tid, me för hamstrarna är det de :)
Ja, jag köpte min hamster när han var fyra veckor och nyinflyttad på djuraffären. ^-^
Min Tira är 6-7 veckor å hon är 6-7 cm, det är helt normalt. Du kan va lugn ;)