Tips om godsaker för hamstrar att äta
jag vill ju inte att min hamster ska äta samma sak varje dag så jag undrar om ja kan få tips om grönsaker mat o god saker =)
Gurka, digistive kex, rorkad nanan/annanas, sallad, rå potatis, äpple, majs, jag brukar ge min hamster det mesta jag hittar i köket Xd
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Några tips på extramat:
* Kokt potatis
* Hemmagjord potatismos
* Kokt pasta
* Kokt ris
* Bröd
* Ärter
* Majs
* Minimajs
* Kikärtor
* Pannkaka
* Hund- och kattmat
* Barnmat
* Gröt
* Välling
* Spenat
* Kokt ägg
* Bönor
* Hundgodis
* Fil
* Kött
* Vitkål
* Äpple
* Sallad
* Päron
* Gurka
* Morot
* Melon
* Ruccola
* Blomkål
* Broccoli
* Banan
* Tomat
* Vindruvor
* Brysselkål
* Dill
* Persilja
* Selleri
* Zucchini
* Cornflakes (ej sockrade)
* Havrefras
* Russin
* Osaltade rostade jordnötter
* Mandel
* Yoghurt
* Ost
* Knäckebröd
* Skorpor
* Kokosflingor
* Vetegroddar
* Couscous
* Grönkål
* Bladselleri
* Rödkål
* Kålrabbi
* Jordgubbar
* Paprika
Tips på levande föda:
Mjölmask, syrsor, daggmask och andra kryp.
Följande ska inte serveras till hamstrar:
- Lök
- Citrusfrukt
- Salt/kryddor
- Stenfrukt (ex. plommon, körsbär, avokado)
Du bör också undvika:
Cirtusfrukter, Kiwi, Choklad, Människogodis, Hö, mycket fet mat, kryddor.
**
(Detta har ej jag skrivit, ligger i ett textdokument i min dator och minns ej vart jag fått det ifrån, men antagligen någons hemsida som finns här på iFokus)**
Liknar min artikel här på HiF :P
#3 då var det säkert den ;P
ja de va Sara's artikel! :)
Du kan ge den nästan allting.. :) ge den inte något godis och något som är JÄTTE salt helllr.. :)

^^ tack allihop så snälla ni e

Ett tips är alfaalfa groddar! Eller böngroddar! Det går att köpa färdigt på tex ica. :) Alla mina hamstrar totalt ÄLSKAR det! :D
// Nathalie
Ungspankaka föredrar hamstrarna här. MEn även groddar. Brukar ni äta tacos hemma? isånnafall brukar det bli ganska mycket grönsaker över. Blanda ihop det(dock ej lök, avokado eller tomat med skal om jag minns helt rätt.) och ge till hamstrarna. Stekt, okryddat kött.
Det som bör undvikas är lök, kryddad mat, avokado(som är en stenfrukt, tomat utan skal :)
Sen när jag hade en kull så gav jag mamman och ungarna barnmatspuré och ärtor mixade med lite grädde till en puré. Detta funkar även till vuxna hamstrar. Vill man ha lån hållbarhet så fryser man puréerna i iskubsformar. Så kan man ta fram så mång man behöver i taget och värma i micron.
Värd på Choklad iFokus

ooh allt låter så gott för mej me