Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 643 ggr
bblomquist
0

Bur dvärghamster-guldhamster

Hej! detta som ja säger kanske är lite tidigt att tänka på, men iallafall! jag tänkter skaffa en guldhamster i Slutet av april eller i maj, och därför behöver ja en Bur! (:
min Bur, är 60 cam lång och 30 cm brädd, och jag har en dvärgis i buren, stor Bur för en dvärgis tycker jag! men då undrar jag om ja kan ha en guldhamster i denna Bur, och flytta över Gucci (dvärgisen) till en ny Bur, eller måste mman vänta innan lukten försvinner från Gucci, eller räcker det med att man tvättar alla saker! eller bryr dom sej inte om det luktar Dvärghamster eller inte.. ? :))

undrar också om man måste tvätta leksakerna/husen ifall dom kan byta med varann då- och då :)

vekan
0

Det är nog okej med ett byte om du tvättar buren och sakerna först. :)

issa83
0

Buren går utmärkt att ha en guldhamster i. Men tycker du ska tvätta rent både buren och sakerna innan guldhamstern får flytta inGlad

Sara87
0

Buren passar bra till guldis.

Tvätta rent det som går att tvätta rent. Jag brukar rengöra mina burar med klorin innan en ny hamster flyttar in i den. Sköljer givetvis noga så klorinet försvinner :)

bblomquist
0

kan man gosa med en dvärg - och sedan med en guldhamster . eller måste man tvätta händerna imellan :)

Royalz
0

Jag tror inte man behöver tvätta händerna. Jag grejjar ju med mina hamstar och då tvättar jag inte händerna före jag tar i nån ny (:

issa83
0

#4 jag tvättar inte heller händerna. Mina har vant sig vid varandras dofter tror jag så det är inga problem att först hantera den ena och sen ta nästa. Men har du en ny osäker hamster så kanske du ska tvätta emellan för att den inte ska bli rädd när det luktar annan hamster om dina händer.