Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 527 ggr
Sarah-
0

Har hon gjort illa sig? Dags att flytta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.. Är mycket orolig för Lilla Agnes, hon är 3 veckor gamal. Men jag undrar fall hon haltar? Eller är dom ostadiga på benen vid sån liten ålder?

Hon verkar annars väldigt lugn och snäll..

Sedan undrar jag oxå hur länge ni brukar ha era ungar med mamman?

Skall spara Agnes här hos mig, men Mamma Sofie verkar skrämma Agnes lite. Sofie far runt i buren hit och dit, och det känns som om Agnes smyger runt och är lite rädd av sig, att klumpen till mamma skall tex hoppa ner från hustaket på henne. Och Sofie verkar lite "flytta på dig"…

vad tycker ni? Hur gör ni?

Hur länge brukar ni ha ungarna hos mamman?

Kram /Sarah

Sara87
0

Har du kollat efter synliga skador på benen? Hur reagerar hon på att du tar i henne å klämmer försiktigt?

Va jag kan förstå verkar det vara vanligt att honorna är med mamman till 3½-4 veckors ålder lite beroende på va mamman tycker om att ha bebbarna hos sej.

Proffstips hit kanske? ;)

Sarah-
0

Hon har inga synliga skadar..Hon verkar tycka om att gosa i handen..Eller rättare sagt hon sitter väldigt stilla och tittar försiktigt i handen :)

Särar man på hanarna förre? Eller samtidigt?

Sara87
0

Hanarna tror jag brukar få flytta när de är 3½ vecka gamla, honorna några dagar senare, men det är ju olika från kull till kull. Hur pigg mamman är på att bo ihop med alla busar osv.

Zheverez
0

hon kan bo kvar med mamman tills du ser att mamman fått nog.

endel mammor busar med ungarna på lek, sådär som kattmammor gör med sina små. det är en lära för livet lek.

de ungar som växer upp utan syskon är oftast lugnare av sej än där det finns syskon att härja med.

jag tar bort hanarna vid 4v å låter de bo ihop. honorna får bo kvar hos mamman .ofta går det bra tills ungarna är några v.

mamman brukar klättra å ha sej utan att skada ungen när hon druttar ner.

hon är mkt fin agnes.

tänk på mej om ni ändrar er å vill sälja.

h eva

Sarah-
0

:) jag har delat på dem nu och det funkar jätte bra. Hade för vana att Mor och Dotter fick träffas lite varje kväll, men en kväll sa ´mor ifrån och Dottern skrek. Så nu bor dom i separata burar hela tiden.

Och Agnes Bur står brevid Sunes(far) och hon tycker det luktar lite intresssant därifrån, för hon står å luktar i hålet där vatten flaskan skulle sutit(hon har dunabur)…

Alla verkar trivas, dom har även nu fått en lekbur och jag försöker låta dom springa i bollen varje kväll, dock så är nog agnes lite för liten än.

TAck för svaren :)

Sara87
0

Bra att det går bra :)