HAMSTER HITTAD i Snödrivor i PLASTPÅSE
Hej jag undrar om det är någon med att stort hjärta som kan ta sig an en lite (rysk dvärg hamster). Jag hittade den idag, det var någon som hade lagt din i sin Bur i en plastpåse i snön utanför mitt jobb. Såklart tog jag hem den men jag har en katt och en hund så det fungerar inte att den bor kvar här. Jag har haft hemster när jag var liten men har tyvärr glömt allt som skötsel o mat. m.m kanske nån kan komma med lite tipps
/Linda med lite hamster
Vart finns hamstern?
Har du ingen hamstermat hemma så kan du ge den torrfoder för katter, grönsaker, pasta mm.
Jag antar att detta inte var en hamster som har rymt, utan den skulle "bort". 
Tack !!!
den finns i uppsala, nej det var en kvinna som såg en ungdom gå in på vår skolgård lämnade påsen och gick sedan. antagligen så ville dom att den skulle bort.
ska pastan vara okokt eller kokt?
Tack!
Urch vad hämskt, att man bara kan göra så! Tycker att det är en skam att man bara kan leva med att ha gjort en sådan sak. 
Jag skulle kunna ta hand om han/hon om det skulle bli så att ingen annan har möjligheten till det.
Herregud! Vad hände med Blocket eller avlivning hos veterinär?! Tur att kvinnan hann se innan det var försent!
Pastan ska vara kokt ;)
Om transport går att ordna så får den väll komma till Bollnäs (Hälsingland/Gävleborgslän) tillsvidare =)

usch ! hur f*n kan man bara släppa ut en hamster i det här vädret ? I snön ? Fyf*n va arg man blir !! Jag skulle gärna vilja ta hand om den elr om #3 gör det?
I denna artikel finns lite mer tips på vad de små kan äta ;)
Toppen att det redan finns 3 st som kan tänkas ta hand om den :) Då är det väl egentligen bara transporten som är ett problem?
Men hur får en Bur plats i en plastpåse, det måste var en stor plastpåse i så fall!? Fruktansvärt, verkligen, och jag vill inte tvivla på ditt inlägg, fast jag hoppas ändå att det inte är sant. Hur vet du att det är en rysk dvärghamster? Har du haft en sån, annars kan det kanske vara lite svårt att veta.
Hoppas det löser sig!
Var jobbar du förresten? Kan inte har varit en rolig upplevelse. En skolgård sa du också, jobbar du på skola?

fruktansvärt oansvarigt och grymt!
Jag kollade på denna sida just att det var en sån hamster. Jag hoppas oxå att det löser sig för den lille. Min sambo och jag har nu diskuterat att vi ska ha den på prov Om inte nån är särskilt intereserad av hamstern, vill inte att den ska hamna i snön igen.
/Linda
japp jobbar på en särskola i uppsala, eleverna var helt upprörda över hela händelsen.
#13 Å, måste ha varit hemskt! Hoppas ni kan ta hand om den om ingen annan vill ta sig an den. Ursäkta mina dumma frågor, men ibland blir man lite fundersam…
Men som sagt, det finns ju många här som kan ställa upp om det behövs! 
#13 Men denna sida är inte just för specifika hamstrar utan alla! 

gud så hemskt!
jag kan tänka mig att vara "fostermamma" så länge om det inte fungerar för dig, men jag bor så litet och får inte plats med något mer djur egentligen.
jag bor i uppsala och kan tänka mig att ta den tills någon annan vill ha den. har lite svårt att ta den för evigt. men ställer gärna upp om det inte går att lösa!
lycka till med den lille!

Vilken jäkla tur den hamsterna hade att just du hittade den och tog in den!!
Heder åt sådana människor som dig, helt klart.
jag kan oxå tänka mej o ta den, stackars liten:(
Men alltså, hade någon lämnat buren också?!
#19 Ja, det undrar jag med…
Men usch så oansvariga vissa människor kan vara! :(
#19 Hmmm, det vore bra att få svar på frågan med buren och plastpåsen. Nu är jag kanske grinig, men ändå! 

Jag blir så upprörd att jag inte finner några ord… Ingen människa med hjärta skulle kunna göra en sådan sak.. Stackars liten! En eloge till dig för att du tar på dig ansvaret!
Har massa plats här hemma som jag kan erbjuda! Är bara att höra av sig! :)
Något som jag tycker är viktigt i detta fall är att göra en polisanmälan för djurplågeri. Inte för att den leder någon vart i just detta fallet troligen, men det är viktigt att det finns statistik på det när våra kära politiker ska sätta lagar.

Håller absolut med #24!
men om buren/hamstern/platspåsen är satt synligt på en skolgård ville väl förmodligen mesen som lämnade den där att någon skulle hitta den….. det är iaf positivt!
min kollegas sambo såg en kille slänga in en låda under ett par buskar förra vintern…nyfiken som han är stannade han till och tog fram lådan och tittade i den…. där i låg en kastrerad marsvinshane och en ung satin marsvinshona.. dom hade frusit ihjäl om inte han kommit precis i den sekunden och sett killen lägga lådan där under……….. ursäkta OT, men jag blir så arg när folk inte tar sitt ansvar! =((((
Tyvärr så vore ju inte detta första gången i år man läser om dumpade djur av olika slag :( Blir bara så ledsen på dessa människor som inte kan sitt ansvar över djur de skaffat.
Hej alla som har följt tråden, nu är det bestämt att jag kommer att ha den tills nån vill ha den som sitt husdjur (för evigt) hör av sig.
Själv tycker jag att den har vart med om tillräckligt med tumult för att få flytta hit och dit. Om det är någon som ärligt vill ha den som sin, så hör mer än gärna av er.
Annars så skulle jag vara väldigt glad över lite tipps om den ryska dvärghamstern och lite hållnings sätt typ bo material, ajabaja m.m.
P.s Det var en liten Bur i en plastpåse, japp.
Lägg ut en annons här på sajten i vår säljestråd så kanske någon nappar.
Det finns ju massor av artiklar här också som innehåller mycket som kan vara bra att veta. Och funderar du över någon så är det ju inte värre än att du frågar ;)

#28 kan du kanske ta en bild så man får se den lilla sötnosen ? :)

Usch vilka hemska människor det finns där ute :(
hur könsbestämmer man en hamster?
och hur vat jag hur gammal den är?

Vad söööt :D Jag skulle så gärna vilja ha den (L)

Den hade väl transportburen den satt i om jag fattat rätt.

Stackars lilla hamster. Den hade tur där som blev upphittad av en djurvän iaf.
#33 Du borde ganska lätt se om det är en hona eller hane, vuxna vintervita hanar brukar ha en pung som syns när man håller den i handen.
Den ser inte ut att vara spec ung iaf. När dom blir runt året och efter, så brukar man se att pälsen kan bli lite tunnare i nacken och att den blir lite smalare och ev lite kutryggig.
Usch vilken dålig stil att göra så :/ Man kan ju undra om personen ens försökt på nå annat vis att hitta nytt hem åt hamstern. Hur som helst hoppas jag att det löser sej för den lilla sötnosen, verkar ju finnas några intressenter här.

men gah vad arg jag blir. stackars lilla oskyldiga varelse. 

tycker den ser ut att vara över året.
men kan ha fel,skenet kan bedra.
om ingen kan ta den å transport går att ordna till knivsta på tors el sthlm c (vilken dag som helst) så kan den få flytta hit.
Hemska oansvariga människor.
nejj, så hemskt! ska kolla med föräldrar om jag får ta hem den. om den inte redan har hittat ett hem 

Hoppas nån som verkligen har tid och kan gosa med den jämnt tar hand om den :)
Jag tror inte jag har så mycket tid åt den lille jag har redan ganska så många djur och bor ju inte nära heller ^^
Så länge den kommer till ett bra hem är jag nöjd!
Jag ska kolla med min sambo om han kan tänka sig ta en hamster till här så fort han kommer hem.
Var i Uppsala finns du och hamstern i så fall?
jag har skickat ett pm till dig.
du får gärna kolla det. :)
Så hemskt :( Vad bra att det finns folk som kan ta hand om den. Vilken tur att den lever!
Lycka till
Kanske finns en liten chans att jag kan ta den. Har hast rysk vintervit förut men just nu har vi fyra andra djur och mamma säger INGA MER men om ingen annan kan ta emot kan jag säkert övertala. Eftersom vi bor i Uppsala oxkså :D PM:a Om ingen annan kan
Hahha Hon är nästan övertygad nu 

Vilken himla tur att du hann hitta den innan den lilla stackaren frös ihjäl.
Usch för människor som gör på det där viset.
. Har man skaffat sig ett djur så måste man ansvara för det hela vägen.
hur har det gått, nåt nytt hem ?
Om det av någon anledning visar sig att ni inte kan ha den kan den säker få komma hitt. Har haft 2 dvärghamstrar och 9 guld/angora hamstrar så har erfarenhet och bra burar (en stor duna och en liten + 3 galler burar + massor med tillbehör)
Men det finns ju fler som erbjudit sig som bor närmare dig som det säkert e lättare med transport för ;)
nae så hemskt! så himla oansvarigt!
tur att det gick bra för den lille :)
sry kunde ej ta emot. Pappa lägger allti nosen i blööt 
Har den hittat något hem ännu?
Hur gick det för den lille krabaten?
Jag kan gärna ta hand om h*n!
Men då måste jag ordna transport.
Men det går nog att hitta ganska lätt.
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Haha, jag glömde att kolla datumet XD
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu