vad finns det för dvärgar?
Vad finns det för olika dvärgar jag har en sibirisk men mer (skicka gärna bild oxå)

sibirisk vintervit??det har jag med en safirfärgad. vad har du för färg?? det finns fyra sorter; vintervit rysk (de har alltid en grå ål på ryggen), cambells ryska (gråbrun med ål), robovski (orange utan ål) och kinesisk (har 2 cm lång svans)
?Zamir?

Hej! Det finns inget som heter sibirisk dväg. Dvärgarterna som finns är Rysk Vintervit, Cambell (båda dessa heter ibland felaktigt i djuraffärer för Sibirisk Dvärghamster), Robovski och kinesisk.
För bilder och mer info om dessa gå in på www.hamsterforeningen.se och klicka på Dvärghamstrar. Där finns även bilder på olika färger m.m.

oj jag vetinte vad för dvärghamsterjaghar men hanär grå,vit påmagen och ett svartsträckpå ryggen!

#3 du har rysk vintervit! färg normalfärgad! det är samma sak som sibirisk
#2 joo, det är samma som rysk för sibirien ligger i ryssland och det är därifrån dom härstammar
från sibirien alltså (man säger inte sibirisk så du har på sätt och vis rätt)

#4 vilken färg??

Kan du inte lägga ut bilder, lillgubben??så att jag är säker på färgen!
Såhär såg min normalfärgade ut:

#7 din sötnos ser ut att ha mycket campbell i sig, för vintervita har inte den där teckningen med vitt i nacken=)
Om det är en renrasig campbells så heter färgen agouti mottlad.
Men förmodligen har du en Hybrid mellan vintervit och campbells. Det är vanligast.

#8 jaha, men jag tror att han var lite ruffsig där för så mins jag honom inte!! eller så var han död

lägger in en till och nu vet jag att han e död! (på bilden)

vad tråkigt att han är död :( det var en söt hamster.

jaa, man nu har jag ju Zamir
såå tror du att det var en cambell??

ja eller blandning(hybrid) =)

jo, det där tror jag är en sapphire (safir färgad)… jag är nästan helt säker!!!
någon annan som tror nått annat??
hamster på bild #14 är en agouti-färgad dvärghamster. Sapphire är gråare

#16 jaha… man lär sig något nytt varje dag!!! jag är ju ingen expert heller så det är inte så konstigt!!