Vilka sorts burar använder Du?
Tänkte bara höra med folket här inne vilka typer av burar ni använder 
Så, vilka burar använder du till dina hamstrar? Gallerbur, duna, lådor?
Själv använder jag mej av en gallerbur (till bailan) och så har jag en massa små dunaburar och ett och annat akvarium (och ett terrarie
) till mina gerbiler 
Bilder på era burar är välkomna men inget måste 

använder antonius backsystem.
det tar mindre plats när man har så många djur som jag har.
Jag har två hamsterburar som blir tomma efter nyår och en dunabur som nuvarande har en ägare *ler* Men snart blir de inte tomt i burarna så länge eftersom det ska bo två hamstrar sedan.. fina töser.
jag har samlarlådor till alla mina:)

Jag använder mig av maxi dunor till honorna och gallerburar till hanarna. Tycker de är smidigt med dunaburar till hamsterungar..
Antonius backar till de vuxna håller jag på att gå över till, samt duna burar till ungarna.
dunabur till gulisen och en gallerbur till dvärghamster
Habitrail :/
Irror bor i en gallerbur och Toisette bor just nu i en 130l Samla-låda :)

jag har olika burar
Antionio, galler burar och duna
Jag har galler till allihop. Har haft duna men tycker inte det fungerade bra, de blir bara söndertuggade…
Är dock på jakt efter ett akvarie till Roger som gnager på gallret så han får sår på nosen, så för honom blir det byte så snart som möjligt.
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Jag har 2st vanliga dunor till mina 2 hamstrar.
Det verkar som om dom allra flesta kör med dom här samla- och antoniolådorna och dunaburar.
Vilket av dom skulle ni rekomendera som det bästa alternativet: samla/antoniolådor, duna/gallerburar eller akvarier?
Kör ju själv mest med duna till dom här hemma och en gallerbur till Bailan, den nya hanen kommer få ett 250l akvarium för sej själv som Bailan sen ska få ha tillsammans med sina ungar om hon ska paras =)
En enda gång har jag själv kört med en låda som liknar antonio/samlalådorna, det enda problemet var att när min guldhamster (som jag hade vid den tidpunkten) hade sin kisshörna och under sommaren la flugorna ägg där och det blev fullt med småflugor inneboende hos honom.
Hur gör ni om ni skulle få flugägg i buren som det sen blir fullt med flugor av? Själv fick jag aldrig bort dom utan fick slänga den buren och skaffa en ny åt honom, som han blev glad över som tur var 
Jag använder duna till mina guldisar. Två har maxidunor å den tredje har en miniduna.
har antonius till fyra av mina, en bor i en råttbur och elsie med bebisar i en duna för tillfället! ska nog införskaffa 2 samla lådor att ha elsie och en eventuell nykomling i, då jag inte har plats för fler antonius… (Som jag tycker ser så snyggt ut) är sugen på ett akvarie oxå, men det är så tungt att städa =S
Det finns ju för och nackdelar med alla :P
Samla/antoniolådor:
+ billiga, tar liten plats om man staplar dem på varandra i såna där hyllor.
+ Lätta att städa.
- Man ser inte in i dem så bra, och man "måste" (de flesta gör det) sätta på nät osv.
- Kan vara svårt med vattenflaskor?
Dunabur:
+ Man ser in bra
+ Snygga
+ Brukar ha hål för vattenflaska och bra galler som öppning.
+ Lätta att städa.
- Dyra om man ej köper begagnat.
- Kan gå sönder lätt? (Verkar hända många andra, men inte mig).
Gallerbur:
+ Man ser in ganska bra
+ Lätta att städa
+ Alltid lätt att sätta fast vattenflaskor
- Hamstrarna brukar gnaga på gallret
- Ganska fula (enligt mig då).
Akvarier:
+ Man ser in bra
- Kan vara svårt med vattenflaskor?
- Svåra att städa
- Dyra om man ej köper begagnat.
(Finns säkerligen fler + och - men orkade inte tänka längre)
Personligen gillar jag dunaburarna bäst eftersom man ser in bra i dem (Jag vill se mina hamstrar utan att behöva ta ut dem varje gång :P), de är lätta att städa och de är snygga.
Men för de flesta som har uppfödningar och många hamstrar har antagligen inte lust att betala så himla mycket för burarna så de tar väl alternativet Samla/antoniolådor för de är billigare och tar inte mycket plats om man har ställningen till dem också.

Om man bara ska en Bur tex och tycker att samla/antonius lådor är dåliga för att man inte ser in i dem. Då finns det stora lådor på tex ÖB som är helt genomskinliga. Jag har några sådana som extra till kullar osv. De är lika genomskinliga som ett akvarium. Tycker bättre om sådana lådor pga att jag tycker det är så bökigt med lock och grejer som är till duna-burarna.

jag har en gallerbur och en som är delvis galler och delvis plast… habitrail ser jag att det står på den.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#17 Jag kör utan lock/nät på min Samla-låda och det går bra men man får tänka på att inte ha så höga leksaker i buren. :) Har inga andra husdjur heller, har man hund eller katt ska man såklart ha lock..
#19 Har jag med… Fasst din är troligare i bättre skick, eftersom att min hamster gnager på gallret jättemycket XD
Jag har en Duna till min Totte för han klarar inte av gallerbur
#22 På vilket sätt klarar han inte av gallerburar? Jag hade en kille som det var tvärt om för, han totalt vantrivdes i dunaburar (satt typ bara och skrapade med tassarna mot väggarna och försökte gnaga sönder den), han bodde hellre i en gallerbur trots att den var mindre :P
#23,han gnagde på gallret,sprang uppp och ner på gallret hela tiden så han fick flytta till en duna
glömde ju skriva att jag har stora dunor till de med kullar och galler till de flesta hanarna.
Jag använder duna till hamstern, funkar bra :)
Har duna, men ska köpa en Ikea - 130L

Jag har 3 galler burar och 2 dunor ;)

Jag har gallerburar och samla lådor till mina :)
Har min lillbuse i akvarium.
Pappa tillverkade en ställning till vattenflaskan på jobbet. =)
#8 såg liten ut. #17 jag har fakttiskt en gallerbur, min har ADLRIG gnagat på gallret, och den är ju inte så ful ,men det är ju trots allt dina åsikter…!
jag har L130 samla-lådor till alla mina, förutom mina framtids planerade rått planer dom har jag fixat en stor gallerbur åt.:):):)