plasthus
hej, jag har då skaffat min hamster ,
då har jag köpt en Bur med rör, matskål o hela paketet sholla !
men! det är ett plast hus inutti, tycker ni att jag kan ha det huset , eller tycker ni ja ska köpa nytt?
är det så farligt med plasthus .. behöver veta :)
De kan bli fula i pälsen då det är dålig ventilering i dem. Vill du ha ett hus så skaffa ett i trä. Knappt någon av mina har hus, de har en stor pappershög istället :)

Jag brukar snickra ihop egna trähus.. eller de är inte hus utan snarare tak med ben bara, och lägger in hussålspapper, de älskar hamstrarna :) Så har jag platta tak så har jag matskålarna på :)
Ta bor det.Min hamster gillar inte att sova i hus varken trä eller plast men jag tycker ändå att du ska ta bort det.Totte har en handduk på botten och över det toapapper/tidningspapper så han har det mjukt och skönt och det funkar väldigt bra.
Trähus är att föredra pga att plasthus oftast är för täta, så kan en rad olika symptom för ohälsa och sjukdom uppstå.

Kan man inte göra små "ventilationshål" i plasthusen? Ett billigare alternativ kanske eller vad tror ni?
Eftersom plasthusen är oftast gjorda av hårdplast så kan det bli sprickor och vassa kanter. Ett trähus brukar kosta runt 35-50 kr så det blir ju inte alls dyrt men det billigaste är nog att göra ett stort bo av rivet toapapper. Min hamster tyckte klart mycket bättre om det än hus =)
Vill man ha hus är det bästa å billigaste alternativet gamla makaronkartonger å liknande :)
jag har nu ett trähus, (: