Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1272 ggr
bblomquist
0

plasthus

hej, jag har då skaffat min hamster ,

då har jag köpt en Bur med rör, matskål o hela paketet sholla !

men! det är ett plast hus inutti, tycker ni att jag kan ha det huset , eller tycker ni ja ska köpa nytt?
är det så farligt med plasthus .. behöver veta :)

Imasy
0

De kan bli fula i pälsen då det är dålig ventilering i dem. Vill du ha ett hus så skaffa ett i trä. Knappt någon av mina har hus, de har en stor pappershög istället :)

Curlys
0

Jag brukar snickra ihop egna trähus.. eller de är inte hus utan snarare tak med ben bara, och lägger in hussålspapper, de älskar hamstrarna :) Så har jag platta tak så har jag matskålarna på :)

[Hamster95]
0

Ta bor det.Min hamster gillar inte att sova i hus varken trä eller plast men jag tycker ändå att du ska ta bort det.Totte har en handduk på botten och över det toapapper/tidningspapper så han har det mjukt och skönt och det funkar väldigt bra.

Helena1978
0

Trähus är att föredra pga att plasthus oftast är för täta, så kan en rad olika symptom för ohälsa och sjukdom uppstå.

LiiinnO
0

Kan man inte göra små "ventilationshål" i plasthusen? Ett billigare alternativ kanske eller vad tror ni?

[Hamster95]
0

Eftersom plasthusen är oftast gjorda av hårdplast så kan det bli sprickor och vassa kanter. Ett trähus brukar kosta runt 35-50 kr så det blir ju inte alls dyrt men det billigaste är nog att göra ett stort bo av rivet toapapper. Min hamster tyckte klart mycket bättre om det än hus =)

Sara87
0

Vill man ha hus är det bästa å billigaste alternativet gamla makaronkartonger å liknande :)

bblomquist
0

jag har nu ett trähus, (: