Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 750 ggr
[GeeGee]
0

Hjälp med burval (vill ej ha duna)

Hej!

Jag har kollat omkring nu överallt där de säljer burar, allt från onlineaffärer till blocket. se.

Men för en nybörjade osm jag så känns det så svårt. Jag vill inte ha en dunabur så jag letar efter en vanlig gallerbur.

Jag ville ha en Bur som var i våningar då vi ej harf så gott om plats med markytam och en med flera plan ger hamstern större plats att vistas på. Men nu säger alla att de ska ha stor bottenplan. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.

Skicka bild och skriv måtten på buren som ni anser att jag ska ha. Den ska vara till en guldhamster och jag vill helst kunna ha rör i den och ingen duna Bur.

bblomquist
0

galler Bur ja, köp en galler Bur med "hylla ii.. jag har det själv, gå till djuraffären närmast dej och se vad dom har.. om du köper en Bur med rör , som jag har.. så kommer du få svårt att få tag på hamstern , vilket är jobbigt! :P

Sara87
0

Var bor du?

Jag har en gallerbur här hemma som är till salu, men känns onödigt att skicka så om du finns i närheten kanske du är intresserad? :)

[GeeGee]
0

Har tyvärr precis köpt en Bur, annars hade jag vart intresserad. Jag bor i Eskilstuna. ^^

Sara87
0

#3 Ok, det är ju inte jättelångt bort :)

Hoppas buren du köpt blir bra! :)

bblomquist
0

vad köpte du för Bur? :)

[GeeGee]
0

Jag valde att köpa en gallerbur med tre våningar. Våningarna var i galler och därför trädde jag slitstarkt jeanstyg så att hamstern ej gör sig illa. Det finns inte så stor springyta då den är ganska smal med hög. Så nu har jag varit och köpt en "lekhage" där den kan springa plus att jag har en boll som lilla hamstern kan vara i.

Det går trappsteg till varje våning och hamstern kan ej ramla ner och göra sig illa.

Hur låter detta? Några åsikter eller kommentarer? Skrattande

Hamsterfrida
0

jag tycker det låter väldigt vettigt jag men det var ju lite synd det där med markytan, ja tycker man ska försöka ha stor markyta och så hög som  mmöjligt då blir det ju roligt för hamsterna, men ja det  var ju iaf bra att du köpte en boll och lekhage…

[GeeGee]
0

Ja, precis jag hade gärna velat ha dden längre och bredare men vi har tyvärr inte plats för detta just nu.

Min tanke är att jag, i tankt osm hamstern växer, kanske kan köpa en bättre och större Bur. Denna var väldigt billig och jag tyckte att det var en bra förstagångs Bur!

Lite svårt att få plats med allt på nedervåning så som toa, sandbad, mat, bo mm. Men men…Får komma på en lösning.

nonisaga
0

#8 hihi du kan göra som små rum, tex badrum, sovrum, o kök på varje våningTungan ute