Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 660 ggr
majalove
0

Är hon brunstig eller vad är det?

Jag parade min hane och hona i fredags och då visade hon tydlig brunst och ställde upp sig när man tog henne på rumpan. Och dom parade sig flera gånger. Det luktade även mkt och äckligt.

Idag så släppte jag min hane på golvet och honans Bur stog på govet och dom blev som galna och nosade på varandra utan att visa aggresivitet eller nått och honan började springa runt i buren och stryka sig mot sakerna. Hon ställde inte upp sig när jag tog på ruman idag. Det luktade bara lite, inte lika mkt som i fredags.

Tog parningen inte i fredags och hon brunstar igen? men det har bara gått 2 dagar.

absoluutsofia
0

putt

nonisaga
0

jag tror parningen lyckades i fredags om hon inte luktar lika mkt nu

majalove
0

okej, lite luktade hon men inte lika starkt som i fredags. Men får kolla henne på tisdag då har det gått 4 dagar :) hoppas verkligen hon är dräktig.

majalove
0

En fråga, Hur ofta är det en parning funkar på första föröket på en hona som aldrig haft ungar?

Curlys
0

Hamstrar blir oftast dräktiga på första försöket, om både honen och hanen är fertila så klart och inte för gamla/sjuka ect :) Ibland händer det att honan blir skendräktig, men då är det bara vänta tills hon brunstar igen och para om dem.

majalove
0

Okej. för gamla är dom inte. Men är det normalt att honan luktar som vid brunst fast inte lika starkt om hon skulle vara dräktig?