Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2050 ggr
Achatina
0

Liten guldhamster

Vet att det är väldigt induviduellt hur mkt eller lite som hamstrar väger. Men 90gram för en tre-fyra månaders unge är väl ganska lite? Ändå får han Färskmat varje dag, foderblandning och allt det där. Hur länge växer guldhamstrar? Bör man kanske ge honom gröt eller något så att han växer litet. Eller är det bara att avvakta?

TiinaN
0

Finns guldhamstrar som är lite mindre i storlek. Har en 1 åring här hemma som är väldigt liten och väger runt 100g och ändå får han extra feta fröer så han blir lite rundare men han behåller ändå sina 100g ^^

Achatina
0

Det är ju sanslöst lite :P Nästan Dvärg guldhamster x)

Linda3046
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en hamster som bodde på min skola förut.. Japp, han var fullvuxen när bilden togs, drygt 1 år gammal tror jag..

Jag har har läst att de växer fram till 5 månader. Är han smal eller är han bara väldigt kort i kroppen?

Englatassens
0

Ja precis som Tiina säger så handlar det inte om mat utan om gener… vissa e mindre å vissa e större helt enkelt!! Huvudsaken att din vän mår bra!!Glad

Ham-Madam
0

vi människor är ju också olika , vissa långa som jättar, andra lagom å vissa är pygmeer dit jag nästan hörFoten i munnen

variation finns inom alla arter.

håller hamstern sin utveckling så är den frisk även om den är liten.

även om hamstern är liten så är det viktigaste att man trivs med sitt djur å att den är mysig.

Achatina
0

Pulver är nog mer pygmé x) han väger just nu bara 88g och är 4 månader gammal

Achatina
0

Igår vägdes han med resultatet 103g eller likn ^^ Det går frammåt

bblomquist
0

oj vad bra ! :)

Helena1978
0

Har haft en zoohamster (Hane) tidigare som vägde ca 130g som vuxen.

Helena1978
0

Jämför med Hälsingeskogens Ariel (Hona) (RIP).

Achatina
0

"Problemet" fast än det inte är ett problem :P Är att både Pulver och hans pappa Krut är uppfödardjur. Pulver föddes här och Krut hos Mymlan eller någon annan i sthlm (dålig på namn xD).

Min tungviktare är köpt i djuraffär och kommer från en privat uppf som jag nog skulle kallat grossist om det djuraffärsägaren sa var rätt x)