Vad är det med Robbarna?
Idag när jag tog upp robbarna märkte jag att pälsen såg konstig ut. Pälsen var tunnare och huden röd och irreterad… De kliar sig mkt.
Har precis städat buren och bytt underlag till alspån. Jag tror att det kanske kan bero på det men jag vet inte vad ni tror? (bytte precis tillbaka till kutterspån igen, får se om det blir ngn skillnad…)
Lägger upp en bild så får ni se.
gud vad skum den ser ut
vet inte riktigt vad det kan bero på….. hoppas någon annan kan svara på det
Vet inte riktigt vad det kan bero på, har du en skål chinchillasand som de kan rulla sig i??
Har du bytt Foder??
Ohyra??
Något annat nytt i buren??

#4 Hm, okej.. :S Gett dem något starkt att äta? Vad ger du dem för mat?
Har sett robbar som som sett ut sådär tidigare och de saknade sandbad, ser ut som fett i pälsen.
Roborovski ska ha sandbad med chinchilla Sand i, i en liten skål för att kunna rulla sig i.
Har inga hamstrar så jag vet inte, men en av mina muspojkar såg ut sådär förut i pälsen, tunn och irriterad i huden och veterinären misstänkte skabb så han fick medicin och massor med nyttig mat och blev bra sen. Men som sagt, jag vet inte hur det är med hamstrar. :o
Har de inte blivit bättre efter 1v så kontakta veterinären, kan ju vara någon slags foderallergi oxå eller ohyra.
Kolla sanden då de gärna kissar i den, så brukar man kunna få byta den lite nu och då.
#9 okej, ska holla koll på dem