Parning gjord
Nu har min egen uppfödda Freja fått dejta Leo, som kommer från Ham-Madam, och nu väntas förhoppningsvis bebbar runt den 14 januari! (:
Kul att hamstrarna i Mora är villiga då ;D
Här i stan är de jättetråkiga och vägrar att para sig eller går tomma :/
Jadu, det är nog nåt speciellt med er norrlänningar, för här finns det bara trista torra stads-råttor ;)

Hahahaha!! ;) här har vi ju nästan bara fjortisar 
Mmm, och vad gör fjortisar då? 

Hahahahahahahahaha .. jajo, det var det jag tänkte på .. kunde bara inte formulera det på ett fint sätt xD 
Näe, för hur du än gjort så hade du nog brutit emot skrivreglerna ;D
oh vad kul =) kan du inte lägga in bilder? =) är det grynets…?
vad kul hoppas det tog nu.
tänk om du får små rexar snart då 

# 7, hahaha nej det va de jag tänkte xD 
# 8, Japp, Grynets dotter (: Jodå, ska försöka fixa lite bilder på henne :D
# 9, Jaaa, massa små rexar och satiner och fluffisar hoppas jag på nu :D Ska bli spännande o se vad det blir för färger också!
Så roligt att vackra Freja är parad :)

Ja, kommer bli kul (: väntar med spänning på vad som kan tänkas komma!
btw när är Leo född? han är möjligen inte syskon till Marilyn Monroe som jag fick hem från Ham-Madam igår? :P har för mig det stod leo bland hennes syskon…………………….

Hmm .. jag har ingen aning faktist ;p men han är från turtles kullen ;)

#13 Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag hans fulla namn är Leo Leonardo och kommer då från Turtles kullen och i den kullen vart det endast hanar. Så jag tror inte att han är bror till din Marilyn Monroe. :)
// Nathalie
okej nej då är det inte han :)

"17 aaaw, så sött! :)
hehe, gulligt :)

lite bulig ser hon ut att vara.
bara några spända dar kvar nu sen vet vi om det tog el ej.
nathalie har helt rätt leo är inte bror till monroe.
leo är född 16 maj och monroe 5sept.
däremot är leo hennes far.

Ja, hon ser lite mer "kantig" ut irl faktist .. mobilkameran är ju inte den bästa och Freja vill ogärna sitta still ;p Men snart så vet vi hur det blir :D
#22 hehe kan ha varit där jag kände igen hans namn :P i pappa-rutan :P
#21 vad spännande =) vad blir det för kul med svart bandad o svart/silversvart skp? blir det massa svart då bara eller det beror på vad som ligger bakom osv? blir det skp? ska bli kul att se! =)

# 24, Det beror ju självklart på vad som ligger bakom dom, men finns chans för svart, silversvart, skp, bandat, satin, rex, choklad, champange, dove, black silver pearl, black yellow .. bland annat :P

Börjar nästan misstänka att Freja kanske går tom :/ kan inte alls se bulorna lika tydligt längre .. men det visar väl sig! (:
Hmm.. Hoppas hon har bebbar i magen, tråkigt när dom går tomma ju, spec så här fina töser :)

Ja, blir ju 16 dagar väntan för ingenting :O jobbigt värre ;) Men nu är det bara 2 dagar kvar iaf :D
Ja, usch å fy för väntan, spec om det är i onödan :P

Ja precis ;p Men nu är det bara 2 dagar kvar (: hon uppför sig lite annorlunda mot vad hon brukar, så kanske finns det bebbar i magen ändå! Jag hoppas på det iallafall ;)

Ja, visst har hon en misstänkt kula där!
Har själv en hona som förväntas föda imorgon, men hon är lite så där diskret dräktig, så jag vet varken ut eller in. Men iofs är jag van vid mina andra töser här som fått 15 bebbar var, så natten och morgondagen blir spännande.
Håller tummarna för dig Membeel och Frejsan!
Rapportera vidare hur det går! 
Vilka fina färger dom har, helt fantastiska! 

# 34, Haha, åh, spänannde :) Mina tidigare kullar har legat på 3 & 5 småttisar, men 15, oj vilket jobb ;o (:
Ja, jag hoppas hon bara flyttat runt dom lite där inne så det blir några bebbar (:
# 35, Ja, dom är riktigt läckra (:
leo är rex va? såå söta båda två:)

Japp, Leo är satin rex tillochmed (:
det blir nog jätte fina ungar:) när ska freja föda?

Den 14 ska bebisarna komma (:
vad kul, du får bomba med bilder sen:)

Absolut! (:

vilken urbra bild på leo.
freja har ju en liten bula så ungar verkar det bli.
ev blir hans son far inatt el imorgon fm.

Finfina bebbar det kommer bli ju! :D
Hoppas det kikar ut några i morgon eller nu i dagarna!
Min lilla Inis är också kanske dräktig ju :\
Men så svårt att avgöra :S

# 43, Elise är väl moster till Freja va? :D
# 44, Ja, vet inte om jag inbillar mig att den är borta eller om dom bara ändrat position i magen på henne x) Hon uppför sig lite konstigt så kanske är dom på väg :)
# 45, Ja det är inte alltid lätt att veta om det blir bebbar eller inte! ;o
hehe ja precis, moster :) kul det där :P
är det imorgon det smäller? :) alltid lika spännande!!! :D

Japp, idag är det dax, det har då inte kommit några än iallafall, men dygnet har ju just börjat ;) Freja håller iallafall på att styra runt och möblera lite grann för tillfället (:

Hoppas det har kommit några bebbar under natten! :D

Inga bebbar ännu .. vaknade dock nyss till trippande små steg bredvid min säng, tittade ner och där fanns ett stycket förrymt Freja 

hoppas hon inte fött dom nånstans på golvet din lilla rymmerska.
ser hon smalare ut el likadan som innan hon rymde?

Nej, jag tror inte hon har gjort det, har kollat runt så gått jag kunnat i hela rummet, och har dessutom gått och lagt sig nu, tror att hon hade varit mer uppstressad om det hade funnits ungar någonstanns ..
Men hon ser inte smalar ut .. tycker mig snarare kunna skymta den där lilla bulan på magen igen ..
Vilken busfia! :P

# 53, Ja, hon har jobbat flitigt på ett hål i govlet inatt 

Buse till tjej! :O
Hoppas bebbarna kommer snart!

Ja hon är ett litet busfrö!
Nu har jag nyss kommit hem igen, och fortfarande inga bebisar :/

Har ännu inte sett skymten av några bebbar och fröken Freja bara sussar och snarkar :/

#57 Meeen, nu får de allt ta och komma! :O
Jag går ju här hemma också lite otåligt och undrar om min lilla Inis är dräktig :\ för isf borde hon få vilken dag som helst…

Ja, jag tkr då det .. men har redan misstänkt sen några dagar tillbaka att hon kanske kommer gå tom .. :/

#59 att din går tom eller? :\

Jupp .. verkar nästan som så, synd nog .. :/ Men hon kanske överraskar och ger bebbar ändå om jag har tur :)

#61 Aha :\ har du sett bilderna på min Inis i min tråd? :o vad tror du om henne? dräktig eller inte? :o
Håller tummarna på bebbar hemma hos dig!

# 62, Japp, har kollat där (: Jag tkr det är jätte svårt att avgöra, ibland ser hon dräktig ut och ibland inte .. finns ju tyvärr inte så mkt mer o göra än o vänta och se vad som händer ..

#62 Ah okej :) Jo, det är ju det.. får se om det kommer bebbar här eller hos dig :o soännande!

Ja, spännande är det alltid (:
säger bara tur dom bara är dräktiga i ynka 16 dagar!! :)

#66 Håller med! :P

Nix, som jag började misstänka så gick hon tyvärr tom :(

tråkigt.
gör ett nytt försök.
går hon tom då med så passar inte de två ihop.ge då inte upp utan testa med en annan grabb.
testa om leo passar bättre med din andra hona.
han är ju far så med den honan funkade det å han kan beviserligen sin sak.
#69 nej så synd:(