Hur många gånger har ni tappat?
Hur många gånger har ni tappat era hamstar?
Jag har tappat Totte 3 gånger idag.En gång från runt 160 cm höjd men han klarade det och alla gånger har han fått sina "ryck" elr vad man ska kalla det
Tappade aldrig min hamster, däremot så smet min råtta ur min hand upp på byrån, sedan smet den ner på baksidan och in under sängen där jag hade en massa lådor och skit. Jag vart grymt nervös och det tog typ 30 min för mig att få tag på han,.
Jag har aldrig tappat min hamster. Men när jag skulle en snabbis på toa när han var i sängen hoppade han ner. Sedan har min lillebror tappat honom från kanske en meters höjd. Båda gångerna klarade han det bra. 
Har aldrig tappar mina hamstrar…däremot har min dvärgis ramlat ner från saker några gånger.
De gånger jag sitter med " hoppiga" hamstrar brukar jag oftast sitta på golvet, just ifall de får något ryck så blir inte fallet så högt.
Kan du hålla i Totte nu? :)
Hålla går ju men han får ju ryck men det börjar gå bra.Väl uppe är han ju ursnäll men när man bär honom och greppar honom får han ryck.
Men jag tar upp honom ofta nu och bort med hjulet på kvällarna så han blir mindre stressad

Det här hänt enstaka gång bara. Är det en hamster som inte är så lugn så gör jag som Imasy, sitter på golvet med dom.
En gång gick det verkligen illa, det var när mitt ex hjälpte mig att flytta över hamstrar från en Bur till en annan när jag skulle hjälpa till att omplacera dessa hamstrar, så tappade vi en som råkade trilla ner bakom en Bur och den stackarn gjorde illa tassen. Den läkte till sist som tur var, men det tog ett par veckor.
Men gud vad roligt! Grattis :)
Kom förresten på en gång då jag skulle fota ungar på köksbordet. Hade en hona på ca 3-4 v, och helt plötsligt får hon eld i baken och bara dra iväg, så jag kastade mig fram över bordet med hon han över kanten innan jag hann få tag på henne.
Hittar henne under bordet, en aning chockad tror jag. Nu landade hon visserligen "mjukt" på mattan, men endå. jag la in henne i boet snabbt som attans, men det gick bra den gången, full fart igen och inga brutna ben.

Har aldrig tappat någon hamster. Om jag handskar med små bebisar som man inte känner riktigt ännu så handskas jag med dem en liten bit över botten på buren bara så de inte kan ramla långt. Och är det någon annan som jag är osäker på så gör jag som andra redan har skrivit, håller bara på dem dem i golv-höjd så ingen kan skada sig.

erkännas kan att jag tappat nån nångång.
har inte varit beredd på deras sk tokryck å blivit överaskad å tappat taget.
håller oftast till på golvet med ungar å såna som kan få tokryck så fallet blir oftast mkt lågt.
totte har mkt att lära ännu ,han är så ung å kommer bli säkrare.
tycker det är bra att du nu kan hålla honom. fortsätt jobba så blir han snart lugn ska du se.
du klarar det ,det vet jag,såg ju att du har viljan.
ni var ju så söta ihop när du fick tillbaka honom. tom en puss gav du honom.
Han älskar pussar :D
Han sträcker fram huvudet när han är uppe i famnen
och vill ha pussar.Ska ta upp han ofta så han
vänjer sig.Tyckte han var lugnare idag.
När jag var ganska liten hade jag en guldhamster som jag tappade ibland. Jag tappade henne till och med från våningssängen en gång, till min stora förfäran, men hon ruskade bara på sig och fortsatte springa runt. Har hört att smågnagare är så lätta att man kan tappa den från väldigt höga höjder utan att de skadas.
Jag har tappat Mango 3 gånger… en gång studsade han på en stol och sedan ner på golvet, men han lever ju ;D
Peperoni har jag tappat 1 gång då så svimmade han ett par sekunder sen blev han bra igen,

Jag har tappat nån gång när dom är springiga men jag sitter på golvet då satt dom inte faller högt och gör illa sig… Men gud 160cm var inte det högt ? Shit stackars lilla hamsterplutt 

Tur att han klarade sig!
Jag har inte tappat någon av mina nuvarande hamstrar, peppar,peppar.. min allra första hamster rymde en gång och föll i golvet från ca 1m höjd, klarade sig oskadd tack och lov.
Hamstrar som faller från höga höjder kan skada sig mycket illa, har man otur slutar det med att den får något brutet, och får avlivas
Det är tex en av anledningarna till varför man inte ska använda fågelburar eller andra höga burar till hamstrar.
Jag har aldrig tappat min hamster. När jag grejjar med honom sitter jag alltid på golvet, ifall jag skulle tappa honom och det vill jag inte.
min kompis tappade min första hamster ca 1 meter på asfaltet
hon klarade det och levde länge. JAG själv har aldrig tappat någon hamster :)

Jag har inte heller tappat nån hamster =) Men min kompis hade en hamster som hette Råttan (hennes lillasyster tyckte att de såg ut som en råtta därför fick den namnet..) Min kompis kompis Thilde tappade honom pladask på golvet och så knäckte han ryggen på nåt sett… :/ Så han levde typ en vecka till med puckelrygg och sen så gick han bort. De var inget kul! Han var jätte mysig.. Fast han var ju 1½ år ungefär så han började bli gammal. 
Har aldrig tappat nån hamster.
Däremot har Klimpen som annars är väldigt lugn bestämt sig för att handen åker för sakta mot badkaret när hon skulle få vara där så hon hoppade således ner själv från typ 1 meters höjd och landade på nosen O.o Allt gick bra dock, inte en skråma, men jäklar vad orolig man var ett tag där…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram