Flera hamstrar tillsammans?
Kan man ha två honor tillsammans? har sj provat med två hanar går INTE jag fick lämna tiillbaka ena efter några dagar!Kan man ha flera typ tre elr fyra ??
Är det Guldhamster eller Dvärghamster du undrar över? ;)

Dvärghamster??
Någon av dvärghamster sorterna kan man ha tillsammans, men för met utförliga svar så får vi nog vänta på att expertera kikar in, dvärgar är inte min starka sida ;)

ok tack!
Inte guldhamstrar, dom ska leva själva. De slåss på liv och död om man försöker ha dem tillsammans, så det är inget ens att prova!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

Det var bra att veta tack så mkt

Men går det att ha dvärghonor tillsammans??

Överlag brukar det dock oftast vara hon-djur som är mest tjuriga och hanar mer lugna.
Men allt är ju upp till enskild individ ifall dom går att ha ihop eller inte.
Dvärgar kan gå ihop, men även där uppstår i bland slagsmål så att de får skiljas åt, främst vid 3-4 mån skulle jag tro men även senare kan de ryka ihop, allt är ju individuellt.
Guldar bör ALDRIG hållas 2 tillsammans, har läst om ett experminent där man inredde ett rum på 7, 5 kvm med jord, mossa, rötter etc och sedan släppte lös två hanar, det slutade med att den dominanta tog över och den svagare dukade under.

Jag har prövat med två dvärghamstrar hanar det funkade inte jag fick lämna tillbaka en efter bara några dagar så du tror inte att det går med honor heller dådå?

# 10, det är upp till varje enskild individ ifall det fungerar att bo flera ihop!
Det går ju aldrig att lämna några 100%-iga garantier då det är olika individer allihop :)
Men om du verkligen vill ha två så kanske du ska prova att ta ett syskonpar, det ska nog gå bättre. Men är det igentligen viktigt att ha två i samma Bur?

det var två syskon dvärghanar jag hade det gick inte den ena tog revi i sovhuset och de jagade varanndra så fort de gick förbi varann men tror ni att det funkar bättre med dvärg honor elr kanske en hane och en hona

Men varför ska du ha två stycken ?
Och fortfarande, det finns inga garantier för att dom går ihop, det är olika bland alla olika individer!

Har man en hona och hane i samma Bur lär det ju bli en del ungar, om de nu kan komma överrens, är ju inte säkert att de accepterar varandra heller, skulle nog välja att ha två men i olika burar i så fall. Har ju själv nyligen skaffat en dvärghane, han ska leva ensam, tror ju knappast han lider för det.
Har man bara en Bur som är stimulerande och anpassad efter hamsterns behov så trivs de nog i vilket fall. Samt att man plockar ut dem lite nu och då så de får gå på upptäcksfärd så trivs de ju.

tack det gör dom säkert jag älskar att plocka ut och leka så det lär inte bli några problem
Hej jag arbetar på Maxi Zoo i Köpenhavn här har vi fått internutbildningar av leverantörer och andra peroner.
Hamsterens udbredelsesområde breder sig fra Vest-, Syd- og Mellemeuropa over Mellemøsten og Asien.
Der findes flere hamster-arter, mest kendt er guldhamsteren, der oprindeligt kommer fra Syrien og dværghamsteren fra Asien.
Oavsett vad för sorts hamster det är så är hamstrarna ensamdjur av naturen. Hanen och honan möter ändast verandra vid parning. Så att ha flera hamstrar i samma Bur leder ofta till kamp. Óm man ändån önskar att ha två hamstrar i samma Bur skal den vara MYCKET stor.. Då kan det gå.
Annars ska du vara glad om ena hamstern bara saknar ett öra eller ett ben nästa gång du kikar i buren det är inte ovanligt att ena hamstern tat ihäl andra.
Jag har två guldhamstrar och jag har dem i två burar. Min kolega hade två hamstrar som liten och hon fick avliva hanen efteratt honan ätit upp halva hanens huvud.
Men visst finns det undantag här med, men hur vet man det?
Jag skulle inte våga chansa.
Lycka till!!

Jag har hört att man kan ha dubbelt av allt så brukar det fungera bättre
mina hanar började bråka vid 5 månaders ålder

Men nu har jag inte så stor lust att skaffa två i samma Bur tack för alla tips(men en guldis blir de nog jallafall:)

Men är det bara jag elr ser jag flera hamsterar tilsammans på bilder elr är det bara kullar asså jah bara undra för jag ser så många hamstrar tilsammans??
"22 Det kan vara kullar, för upp till 4 veckor kan de vara tillsammans. Eller dvärgar, för de kan ju vara i grupper i vissa fall om man vet vadman håller på med…
Kram!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua
Hamstrarna brukar klara sig samman som små problemen brukar komma i samband med att de blir könsmogna.
Kram
#22 Det är kullar du ser skulle jag tro. Enligt Jordbruksverkets lagar så ska guldarna gå själva f.r.om senast 8 veckors ålder, honorna å hanarna skiljs åt redan vid 3-4 veckors ålder för Att undvika inavel/avel. De (honorna) skiljs även från mamman vid 4 veckors ålder.