Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1600 ggr
[sofia-85]
0

Ni som har katter

Hur beter sig era hamstrar inärheten av katterna? Benji han springer alltid fram och typ ska nosa dom katterna inte alls rädd. Han ser dom mer som kompisar men problemet är ju att katterna nog inte ser han som en buddy direkt…

chocomian
0

Jag har en 2 ½ årig honkatt här hemma som tycker min lilla dvärgis är jätterolig att titta på… hon vill inte skada henne eller liknande, vill hellre leka med henne, men det vågar man ju inte låta henne göra :\

Även om hon inte använder klorna eller något.

På nätterna, då jag har snöboll vid sängen på mitt skrivbord, så täcker jag över halva buren med ett örngott, så inte katten sitter och distraherar snöboll därinne :) men det är lätt, bara man är påhittig och låter ens hamster få lugn och ro när den är vaken :o

MickiRosa
0

Jag har en katt som är rädd för hamstrarna. Hon skrämde jag första gången hon fick nosa på en hamster, så varje gång en hamster kommer nära, springer hon därifrån. Tex om man har nån i soffan och hon är där. Men hon försöker busa med dvärghamsterungar utanför buren om jag tex har de på golvet tillfälligt, om jag ska byta nåt.

Den andra katten är min killes, hon har varit utekatt och tagit många möss så om en dvärg skulle rymma skulle hon nog äta upp den. Fast vi har haft några guldar på rymmen och de har varit lösa ett tag innan vi upptäckt de och hon har inte ätit upp nån av de iaf. Däremot brukar hon numera gå till robbarna jag har och titta jättemycket och se jättehungrig ut, så jag kan inte ha de kvar.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

chocomian
0

# På tal om rädd.. det är min katt också :P hon är väldigt skygg i vanliga fall för andra människor än mig och min pojkvän, men hon riktigt hoppade till, när min snöboll fick nosa på henne :P

Men så när hon väl är inne i sin Bur (Snöboll) DÅ kan katten min komma fram och kika nyfiket på henne :P

Imasy
0

Ja hur mina katter behandlar hamstrarna vet vi ju från en annan tråd Skrikandes

Fast så länge de är i sina burar bryr de sig inte ett skvatt.

Gasoline
0

Minna katter satt och vaktade min hamster när jag hade en, så det va bara att ha buren på att säkert ställe så den inte gick att riva ner, hamstern brydde sig dock inte. Däremot, påtal om att ha burar på ett säkert ställe, så hade någon glömt att stänga min dörr in till mitt rum så när jag kom hem en gång hade katterna rivit ner buren och käkat upp en av minna två möss jag hade där i.

Så tänk på det, ha alltid buren på ett säkert ställer!  Annars kan det går illa.

chocomian
0

När jag är hemma, står buren antingen på bordet här i storarummet ellet på min byrå. När jag inte är hemma, står hon inne på toaletten ifred :)

Anfa
0

Jag har tre katter, och min hamster är ganska nyfiken på dom. Glad

MangoPeperoniOwner
0

När jag hade hamster ihop med katt gick inget snett .. min katt bara nosade på buren. Dock så hände en lite rolig grej ..  Min halvhund stod och åt vid min halvhamsters Bur. Då drog hamstern av lite päls från hunden. hehe. Glad

[sofia-85]
0

Okej då är det inte fel på min Benji då :) Skönt att höra. Min katt Iza har tagit en av våra gerbiler en gång så man måste passa sig. När de får chansen så tar dom den.

Malonne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ingen hamster men jag har 2 marsvin och en katt.

Min katt (när han var mindre, han är ca 8 mån nu) gick ibland fram och "petade" och nosade. Men nu har han tappat intresset för dem! :)

/Malin

From the ashes a fire shall be woken,
A light from the shadows shall spring;
Renewed shall be blade that was broken:
The crownless again shall be king.

Gasoline
0

#8 Haha, när vi hade råtta och katten låg ovanför boren och vaktade fick råttan tag på svansen, efter det så va aldrig den katten på just den buren igen =P

MangoPeperoniOwner
0

#11 Haha Tungan ute

Helena1978
0

Båda mina katter skulle mer än gärna vilja sätta klorna i mina mindre djur, men då när matte inte är närvarande. Mina katter är känsliga för olika tonlägen och sänker jag rösten och säger fy så håller de sig på avstånd, min äldre katt brukar bli avis och måste gå ut för att visa sitt missnöje över att  en hamster stjäl hans mattes uppmärksamhet. Hans blick säger allt.

absoluutsofia
0

min katt tycker det är kul att sitta och kolla på min hamster :p men swea har bitit henne i nosen en gång när dom luktade på varande så hon är lite rädd för han också :p

kajsa08
0

#13 Så sant. Mina kissar är också jätteavis när jag pysslar med hamstrarna och så blir de förnärmade när jag ändrar tonläge och de inte får 100% uppmärksamhet katterna. Skrattande

Jag kan ha mina hamstrar i handen och de nosar, men skulle någon av dem vara lös vore det nog kört. Hamsterbollar går bra om man är säker på att de är hela och inte faller isär. Då undrar katterna vad för konstiga bollar det är som springer omkring.

Katterna brukar kika in i burarna för de tycker säkert hamstrarna är spännande där de springer omkring. De är ju trots allt byten för katterna.

Brukar låta min hamstrar vara ute och springa i ett kattsäkrat rum när jag är där och har koll på dörren.  

Men som som sagt, fick det möjligheten så vore det förskräckligt…Man måste alltid ha suprekoll.

Alexandra-S
0

jag har en katt,
och visst,
hon är lite intresserad, men det är min hamster med ;)
Jag säger detsamma,
hon ser henne mer som än en kompis, men inte katten Flört

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Ministina
0

Jag tror dete individuellt.

Jag har fyra katter och två burar med en hamster i var. Hamstrarna är mycket nyfikna på vad det e för konstiga saker som är utanför och yngsta katten och äldsta hamstern hanen har nosat på verandra genom de lilla galler jag har i plastburen.

Där e det rätt lungt fåglar de e en annan sak de låter och är hotfulla djur tycker Little Stewart och Natasha från helsingborg :)

kajsa_karin
0

Inte för att jag har katt men jag har erfarenhet om djurens beetende.

Man kan aldrig veta om en katt kan få sin jaktinsikt.

Jag har haft många hundar med andra djur min första hund Simson gjorde väll inte en fluga för när egentligen. Vår underlat gick lös på golvet och han brydde sig inte. Han sov tillsammans med min kanin Fridolf. Men en dag satt Simson i min systers rum. Våra underlater flög i rummet då en av underlaterna skulle landa på en gaderob och missade och singla ner på golvet då fångade Simson den i munnen och tyvärr bet han för hårt så underlaten dog.

katten kanske inte är ute efter att döda men man bör nog hålla lite koll på katten om man låter hamstern närma sig. Samma gäller ju hundar också. Mina hundar rör inte hamstrna om jag är med. ( Dock litar jag inte på Bus han har en tentens att vilja bära hamstrar)

Jag litar inte hundra procent på mina hundar helt plötsligt kan jaktinstinkent sätta in. Katter är ju liksom "Rått jägare" till naturen