Hjälp! Vad är det ???

Jag tycker det ser ut som en tumör tyvärr :(
jag tycker du ska ta kontakt med en veterinär så de får titta på den. Kanske kan det vara en infektion eller liknande.

Fy vad hemskt! =(
Är ju lite svårt att se på bilderna men tror också på tumör tyvärr, min första guldhamster fick oxå en tumör vid ca 2 år och 9 mån ålder, åkte till veterinären och avlivade honom.
Visst kan en hamster vara hur pigg och alert som helst utan att visa minsta tecken på smärta trots att de har ont, men som bytesdjur är de bra på att dölja sina egentliga tillstånd då rovdjuren ju tar de "svagare" djuren gäller det att visa sig stark in i det sista.
Åk som sagt till veterinären, är de osäkra har de uppslagsböcker med olika åkommor, kanske bara är något som går att behandla.
Visst kan en hamster vara hur pigg och alert som helst utan att visa minsta tecken på smärta trots att de har ont, men som bytesdjur är de bra på att dölja sina egentliga tillstånd då rovdjuren ju tar de "svagare" djuren gäller det att visa sig stark in i det sista.
Precis Helena!! Åå va bra skrivet!!
Det e nog väldigt ofta som vi människor älskar våra djur så mycket så vi har svårt å släppa taget å låta dem somna in… tror å hoppas allt e bra för djuret äter… men vi får inte vara egoistiska utan tänka på djurets bästa….
Min första hamster var trots sin ålder väldigt aktiv och ingen slöhög, så beslutet att ta bort honom var svårt, alltför ofta kom frågan upp om han verkligen mådde så dåligt, han hade en tumör under ena benet stor som en ärta.
Det var då veterinären sa till mig att bytesdjur inte visar svaghet förrän de inte längre går att rädda, även om de lider och har ont. Och innerst inne förstod jag ju att det är klart att det gör ont att ha en tumör.
Såvisst förstår jag att det är svårt att ta beslutet om att låta avliva ett djur, man är ju rädd att "göra det i onödan", min mamma var med mig in till veterinären som stöd och jag säger bara att jag grät massor. Tog med honom hem och begravde honom.
Hade inget Hjul till honom så han brukade få vara ute 3 timmar om dagen och springa av sig. På sommarhalvåret gick jag ofta med honom till en skog som låg en bit bort där han fick nosa och undersöka och gräva, såvisst kan jag säga i efterhand att han var en bortskämd hamster och hade levt ett bra liv.
Ååh nej så hemskt :( Har du varit till veterinären? 

Stackars dig, hoppas det slutar bra…
Tror också tumör tyvärr. Jag säger vetrinören.
Bäst vara på den säkra sidan.
Lycka till!!