Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 669 ggr
empan-hampus
1

Bråkar?

Brukar era dvärghamstrar pipa och så? Busar dom eller är det bråk? Jag är van med råttor nämligen.. och dom piper hela tiden när dom busar.. Hur är det med hamstrar?

Mirzadancing
0

Asåå min hamster har jag aldrig hört pipa ,jo  när jag såg henne när hon var typ 1vecka ,men när jag fick hem henne så har aldrigt hört henne ,)

MickiRosa
0

När dom bor flera ihop kan dom ha lite småtjafs ibland. Det är inget ovanligt. men märker man att pipen blir skrik och man ser att dom slåss på allvar och det uppstår skador så får man ju sära på dom.

Jag antog att du hade två ihop?

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

empan-hampus
0

Men nu pratar jag om när 2 stycken dvärghamstrar piper. Om det är bråk eller bus??

empan-hampus
0

#2 Okej ja jag har 2. tack Glad

empan-hampus
0

Nu har jag särat på dom.. Dom slåss typ om maten.. jag vet inte men den ena honan hoppar på den andra och hon piper som bara den! Så jag måste liksom sära på dom… så nu sitter dom var för sig.

MickiRosa
0

Ja ibland så funkar det inte. Som tex när bara den ena får äta.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Gasoline
0

#5 Guldhamstrar ska man alltid ha var för sig, men har hört att dvärgar kan funka, men i detta fall verkar du inte ha haft tur.

empan-hampus
0

#7 Nej =/ Dom gillade antagligen inte varann…

voice
0

Testa att ha dubbelt av allt; matskålar, Hjul, vatten, hus. Då undviker man lättare konflikter. Har själv tre robbar tillsammans och det har funkat bra hitintills, jag har t.ex. tre hjul…

Lycka till!