Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1544 ggr
Mirzadancing
0

Resa till Danmark!

Heii jag ska till Danmark och jag vill inte lämna min hamster till någon vara för när jag lämnade min skölddis så tog de inte alls bra om henne vattnet var shiiit äckligt helt smutstigt .Men min fråga är kan jag ta med min hamster till Danmark för vi ska åka bil dit ,så kan man ha henne i buren ??? och angånde musiken vi älskar att ha musik i bilen så är det jobbigt för hamstern när vi lyssnar på det?? ??och kan vi ha henne i buren elr en transport låda ??

!!! BEHÖVER SERIÖSA SVAR!!

Imasy
0

Artikeln Import och Export kanske kan vara till hjälp?

Jag tror att det finns de som har rest med hamster Sverige - Danmark utan att några speciella intyg eller liknande behövs, men det finns det förhoppningsvis andra som vet bättre hur det ligger till :)

Hur länge ska du vara borta?

Mirzadancing
0

typ 1 - 2 veckor :)

Mirzadancing
0

okej men det vet jag men jag menar kan ja ha henne i buren elr inte ??? svara på min fråga bara:=)

Imasy
0

Gäller det så pass lång tid hade jag låtit hamstern bo i sin Bur :)

Mistletoes
0

Går ju att ha den i transportbur under resan, med gurka o mat i. Och ha buren med dig som hon kan bo i när ni är i Danmark.

Mirzadancing
0

aa .)) fast jag har henn i buren:=)

Ham-Madam
0

i bilen bör hon åka i transportbox.

dels är den säkrare om en olycka sker,tex krock.

ingen i bilen får en Bur över sej som den kan skada sej på och hamstern slipper bli skadad. sitter den i en box så klarar den sej bättre.

sen är boxarna enklare att ha i knät om man vill och är skönare för hamstern. den sover nog mestadels av resan å ett mindre utrymme känns skönare att bo i.

jag skulle inte ha tagit med hamstern.

jag skulle ha försökt hitta en bra djurvakt.

Mirzadancing
0

men det är det just att det inte är lätt hitta en bra djurvakt:S

plus om jag har henne i transprtburen så måste hon har vatten och allt sånt ?

Vi åker liktsom 6-7timmar

kajsa08
0

#8 Sätt in en liten skål med vatten, gurka och lägg i lite mat så klarar hon sig i transportburen! Plus papper att boa med såklart. Ta gärna underlag från buren så känner hon igen doften. Vatten kan ni ju byta under resans gång. Flört

Ham-Madam
0

vatten åker ut.

det räcker med färsk gurka el äpple.

byt biten när du ser att den ser torr ut.

många djur reser i små boxar med frukt el grönt i flera timmar.

på utställningar tex så får de inte vattenflaska utan har frukt el grönt i boxen en hel dag.

hitills har ingen tagit skada av det

Mirzadancing
0

aa :)

det är ju att vattnet åker ju ut när man kör??

kajsa08
0

Jag tänkte som så att om du har transportburen i knät så skvimpar det inte ut. Men som #10 säger så är det kanske lätt hänt ändå. Det var bara min tanke, jag hade själv satt ner lite vatten, men vi är alla olika.

Anfa
0

Kan ingen som du känner ta hand om henne?

Curlys
0

Jag tar gärna hand om din hamster.. om du nu bor nära mig förstås?

Jag bor iaf i Södertälje…

Mirzadancing
0

Heii,jag bor i Växjö ..

[Hamster95]
0

oj oj.Tur att man bor i stockholm.Jag ska resa till Lanzarote och Ham Madam ska ta hand om min lille plutt medan vi är borta =)

Mirzadancing
0

Jaha:P

Mirzadancing
0

Heii ,när jag tar med min lilla tjej på resan tänkte jag att hon kunde få också lite aktiviteter aså hon trivs när vi åker och inte är rädd :)

Men vad för aktiviteter

Ham-Madam
0

hon kommer sova under resan.

tänk på att ha henne i transportbox.

är hon i buren å ni bromsar in hastigt så flyger hon runt i buren å kan slå sej. i en box flyger hon inte lika långt å skadan blir förhoppningsvis mindre.

dessutom är boxen mindre,tryggare å mysigare. ungefär som om hon sover i sitt sköna bo.

det är också lättare för er att ha en liten box i knät el mellan fötterna nere på golvet.

tänk på att inte utsätta henne för drag å kyla. täck över boxen med en handduk el ha den under jackan när ni går till å från bilen el annars när ni är ute med henne.

Mirzadancing
0

aa tack för  tipsen;)

Mirzadancing
0

Nu åker jag på söndag ;)

[Hamster95]
0

Jag skulle inte ta med hamstern ändå.Att utstätta ett så litet djur för 6-7 timmars bilresa tycker inte jag är snällt.Även om hon kommer sova under resan så skumpar en bil väldigt mycket.Jag skulle fortfarande se mig om efter en hamstervakt.

[PixelMollan]
0

Den klarar absolut 6-7 timmar i en bil. Så jättemycket skumpar det ju inte heller. Den bäddar ner sig och somnar. En bit gurka och bopapper och spån räcker.

Mirzadancing
0

Okej ;) för jag vet att min kmr sova hela resan hon kanske blir lite orolig men jag kmr ta lite av det gammla spånet och lägga det in i transporstburen ;) och en bitgurka och knäckebröd får hon också :D

Mirzadancing
0

och plus det skumpar inte så mkt vi kör ju på raka vägar !

[Hamster95]
0

Det blir nog jättebra isf :D

Mirzadancing
0

Så nu är jag hemme igen :D:D:D:D:D

Allt gick bra ;) hon sov över hela resan och så :))

Anfa
0

#27 Vad bra Skrattande

Sara87
0

Kul att det gick bra :)