Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1123 ggr
empan-hampus
0

Skaffa hamster =)

Jag har tänkt skaffa hamster Glad Har fastnat för dvärghamstrarna så sånna ska det bli i sånna fall Flört Har nu 8 råttor Tungan ute Men nu vill jag att ni berättar lite Skrattande Hur är det att ha hamster? Vad behöver dom?

empan-hampus
0

Tänkte köpa två i helgen så jag vill gärna ha lite tips xD

Bella-R
0

Vad kul att du ska skaffa hamster! Dom är underbara små djur. Dock är jag lite lat så jag hänvisar till en jättebra och inforik hamstersida, som en av medarbetarna rår om. www.hamstervanner.se. Där finns allt du behöver veta.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

empan-hampus
0

#2 Tack så mycket Skrattande

Curlys
0

Även på min sida så finns en hel del hamsterfakta www.annashamstrar.zoomin.se

empan-hampus
0

#4 Okej tack Glad

Imasy
0

Det finns ju även en massa information här på sajten, både under Länkar och Artiklar. Finns allt mellan himmel och jord :)

Anfa
0

Det första du ska ha är en bur. Det finns som du säkert vet dunaburar(plast) och gallerburar i olika former.

Sen så ska du ju ha underlag, och det vanligaste är sågspån, men det luktar mindre om man har "toalätt" eller det som jag använder, All Pet.

När det gäller Mat så funkar det bra med en vanlig fröblandning, eller vad det heter.

Annat du behöver är vattenflaska, saltsten ska man tydligen inte ha :/, sovhus… Dom hjälper dig nog på djuraffären :)

Jag tycker att det är jätteroligt att ha hamster! Säreskilt nu när min har börjat bli handtam.

Visa bilder sen Glad

empan-hampus
0

#7 Haha ja det ska jag göra! Hämtar dom troligtvis imorrn Flört

Sara87
0

dvärgar vill gärna ha lite godsaker, dock kan dom va lite kräsna enligt va jag hört :) finns mattips bland artiklarna :) ta det försiktigt i början bara så de inte får diarré.

empan-hampus
0

Okidoki Glad Men är dom svåra att få tama? Det står att dom går att få tama men jag vill veta hur det gick för er att få er hamster tam? Hur fort gick det? Flört

Anfa
0

Oj du kanske inte ska köpa på djuraffär (fjärde stycket #7) :S

empan-hampus
0

#11 Vadå då? =O

vekan
0

Lycka till med hamsterköpet! :)

Du har antagligen hittat all fakta du behöver efter att ha kollat runt i sajten & på länktipsen =)

empan-hampus
0

#13 Aa Glad Men jag vill ändå veta hur lång tid det tog er att få er hamster tam Tungan ute

vekan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mig tog det några veckor att få min lilla sprattelapa tam. Men då var han zoohamster, zoohamstrar tar oftast lite längre tid än hamstrar från uppfödare att få tama & ungar är oftast lite vilda, han var bara 4 veckor när jag köpte honom. Men det kan vara olika hamstrar en del är blyga och andra jättenyfikna. Glad

Han är guldis så jag vet inte riktigt hur det är med dvärg.

På bilden är han på upptäcksfärd i sängen. Flört

Skaffa hamster =)

empan-hampus
0

#15 Okej tack Skrattande Jätte söt Flört

Sara87
0

Du får räkna med minst 2 veckor skulle jag tro, om du inte hittar en väldigt kelig hamster :)

empan-hampus
0

#17 Oki Glad

Anfa
0

#12 Jag skrev, dom hjälper dig nog på djuraffären XD

Skulle väl gissa på att det inte är så stor skillnad från guldhamstrar att få dom tama (har inte haft nån guldis själv men :S). Dock kan roborovskisarna vara svåra att få tama

empan-hampus
0

Nu har dom kommit! Skrattande Den här heter Snövit och det är mammas ^^ Vad är hon för teckning?? Glad

empan-hampus
0

Å detta e min Skrattande Hon heter Tingeling ^^ Vad har hon för teckning?? Glad

[Popcorni]
0

Jag tycker att Snövit ser ut att ha färgen sapphire och Tingeling ha färgen agouti.

Det var väldigt söta hamstrar du har fått hem, lycka till med dem! Skrattande

empan-hampus
0

#22 Okej tack så mycket! Skrattande

Anfa
0

KyssSå gölliga

empan-hampus
0

Detta är deras Bur Skrattande

Sara87
0

#25 Vadden kan vara farlig för hamstrarna, jag rekommenderar massvis med rivet toapapper :)

empan-hampus
0

#26 Men vadd ska man ju ha? Förvånad Vad är det för farligt med den?

Bella-R
0

#27 Hamstern kan trassla in benen i vaddet och bryta av benen, det kan fastna i kindpåsarna, stoppa blodcirkulationen etc. Hamstervadd kan vara rent av livsfarligt för hamstern. Tyvärr är djuraffärerna okunniga på många sätt & vis o säljer det ändå. Byt till rivet toapapper istället, det är mycket bättre för hamstern, finns alltid hemma och är dessutom billigare. :)

empan-hampus
0

#28 Oj då Förvånad Det visste jag inte.. men nu är det fixat iallafall Glad Nu har dom toapapper i huset ^^

vekan
0

Vilken sötnos du har köpt och vilken fin Bur!

Lycka till! Skrattande

Bella-R
0

#29 Så bra! Nu vet du om det iaf Flört

Anfa
0

En del djuraffärer är faktiskt bra Oskyldig och kunniga Skäms

vekan