min älskling har rymt
min älskling Taldor har rymmt märkte nu att locket inte satt riktigt tätt på duna buren. Han rymmde troligen i natt eller går kväll. Har letat men inte hittat honom.
mina hundar som har bra nosar har inte alls lust att leta. men jag tror nog att han kommer fram hoppas jag i allafall.

Oj hoppas han kommer fram. Ett tips är att ställa fram en hin med mat i och en stege till den. Då känner hamster lukten av maten och klättrar uppför stegen, sen ramlar den i hinken och kommer inte upp :)
Lycka till!
Det är klart att han kommer fram förr eller senare, tror jag iaf. Tur att du inte har katter utan hundar istället! 
hink med mat funkar ju inte för dej då din ena hund äter allt.
men testa med bara hink å trappa av böcker el lego.
hoppas han dyker upp.

Jag litar inte på mina hundar. Min Bus vill gärna apportera även om han inte biter hårt kan han i allafall får hjärtinfakt.
jag har letat och städat över hela lägenheten. Kan inte minnas att jag haft barnens rumm öppet men jag har kollat där. bakom spisen, badkaret. men än har min lilla rackare inte dykt upp. Tycker ju att han borde dra sig till de andra hamstrna det brukar det ju göra. Jag har till och med letat i skåp om han skulle vara där. Men jag tror nog att han kommer fram nu börjar ju hamstrna vakna och det blir lite liv och rörelse. men man blir ju sjuk av oro skall forsätta och städa i barnens rum i morgon och plocka upp alla deras grejor under sängen och på golvet där har det gömt sig förr.

Har du hittat honom?

inte ännu

Nu börjar jag bli väldigt orolig
Letat som en galning har till och med slitit loss bräder så jag kunde titta under köksskåpen men han var inte där och inget tecken på att han varit där han eller någon annan hamster två dagar har jag letat som en galning. Är det nogon som vet hur smått de kan komma in i?
har en Bur med mat i . I barnens rum om han nu är där . Har letat på de mest undliga ställen. Men jag hittar honom inte börjar inbilla mig att någon tagit honom, Att en hund skall bajsa ut en hamster. Men fan det borde jag ju hört i fall en av dem satt i sig hamstern.
Jag är i upplösnings tillstånd han måste ju vara någonstans. Funderar på om han lyckas ta sig in i nått rör och dycker upp hos någon granne. Desstå längre tid han är borta desstå mer konstiga ider får jag.
tidigare då hamstrar har tagit sig ur buren har de kommit tillbaka.
tar tacksamt i mot tips vart jag skall leta.
håller på att bli galen av oro
Har du några ventiler eller liknande han har kunnat ta sig in i? Skadedjur/insekter brukar ju ta den vägen mellan grannarna, och är han på vift så kanske även han har tagit sig en promenad där?
Kan han ha gjort hål i madrasserna och gjort bo där? Skor som inte används i sko hyllan tex?
#7 Fy vad jobbigt för dig! De kan ju göra sig jättesmå och krypa in där det bara är några mm. Lägg ut lite gottis till honom i det rum han försvann och ha buren laddad med god mat. Jag tror han kommer tillbaka!
När jag var liten hade jag en kompis vars hamster lyckades ta sig in i väggen på huset, efter 6 mån och hon var säker på att aldrig se honom igen spatserade han ut på golvet igen och de fick tag i honom. Kanske skall tillägga att huset var av äldre modell, och att man kunde höra hur möss rasslade runt i väggarna för jämnan.
Har du kollat under och bakom frysen?? Något ventilhål vid något skafferi?? har vi fast vi bor i lägenhet och dit rymde en av mina, lyckades dock locka fram henne.
Någon garderob som inte står mot väggen, och är öppen bak??
Bakom Bokhyllan, tv-bänken, vid diskmaskinen, spisen etc??
Någon låda i golvhöjd som stått öppen??
Alla springor och skrymslen är ju intressanta för dessa äventyrslystna djur.
Kolla även under soffan, inte bara på golvet utan upp under soffan, samma sak vid sängen. Mellan plymåer mm.
Hoppas att han dyker upp snart.
Så tråkigt att han rymt :/ Håller tummen hårt för att han hittas oskadd snart!

tack för alla tips
jag skall kolla mera nu.
kolla balkongen.
tänk om även han är nere hos grannen under

usch jag känner med dig. har ju haft några här på rymmen med, de flesta har kommit tillbaka, men har haft tre som inte gjort det:( även om det känns rättså säkert att bo i lägenhet finns det alltid nåt hål man missar. får hoppas din söting sitter och lurar bakom nåt skåp och snart kommer fram. håller tummarna för dig.

min hamster rymde en gång, men som tur var var mamma hemma den dagen och hörde ett konstigt ljud, hon gick in i min lillebrors (stökiga) rum och hittade honom (min hamster alltså) sittandes - hur lycklig som helst- i ett leksaks-garage
http://hamster.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=25e33d78-fd21-4432-aa62-cc0ee380563b
Här är en vänlig fälla för hqamstrar :)
Värd på Choklad iFokus
Hur går det??? 

INGET VIDARE

åhh så synd!!!

oops

HAN ÄR ÅTER FUNNEN ÄR SÅ LYCKLIG

Vad skönt att höra!
Var hade rackaren gömt sig? x'd
Suveränt, vad härligt!
Åh, underbart! Var fann ni honom å mår han bra??

Han satt fast klämd bakom mitt data skåp
Okej, tur att han är återfunnen och mår bra!!
vad skönt att du hittade årets sissta rymmare välbehållen.

åh så bra att du hittade honom igen=) *andas ut*

åhh, vad bra, jag blev orolig att han aldrig skulle komma tillbaka