Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 888 ggr
chocomian
0

Byta sedan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har just nu en dvärghamster och köpte först en dunaliknande Bur, som tyvärr sprack i plasten i locket.

Fick akut åka iväg och köpa en ny Bur till lillen, eftersom den andre blev livsfarlig med vassa kanter.

Min pojkväns pappa ska ev se om han kan smälta plasten och sätta dit plexiglas och försöka få den lagad.

Det jag undrar lite nu över, är om jag behöver byta Bur i framtiden, om jag vill ha en vanlig hamster?

Måtten på den jag har nu är bara 23*46 cm och den andre, som gick sönder är betydligt större, men mer svårhanterlig när man ska städa och gosa med lillen.

Jag antar att den jag nu har till min dvärgis är allt för liten till en vanlig hamster?

UlrikaD
0

Minimimåtten enligt jordbruksverket är 0.12m2. Alltså tex 30x40cm. Din Bur nu har måtten 0.10m2. Alltså för liten för en guldhamster men laglig för en dvärghamster som ska ha minimum 0.09m2.

chocomian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aa, misstänkte det. Dock tror jag att den som gått söndet, är laglig för guldhamstrar, då den ser ut såhär (bilden)

MangoPeperoniOwner
0

#2 den är laglig för guldhamster.

chocomian
0

#3 SÅ bra! :D ska bara få den lagad också :(

Eller får jag köpa mig en sådan Antonius-låda från Ikea som inspirerat mig en hel del från trådar här..

Men då får man slänga denna som är halvt söndrig nu, vilket känns lite synd :\

MangoPeperoniOwner
0

#4 jag hade sönder en duna för min första hamster, den sprack ungefär vid luckan , men vi tejpade bara dit den , och vips vad det fixat.

chocomian
0

#5 Min sprack vid nedre kanten och blev liknande huggtänder av plasten, så livsfarligt för en liten hamster.. så måste slipa/fila eller smälta plasten.

[findusen]
0

kan du inte sätta tejp runt kanten? om du ska ha antonius så bör du ha hela ställningen för snyggast resultat, annars är samla-lådorna bättre!

chocomian
0

#7 tyvärr går sprickan för långt upp mot taket, så går inte tejpa :\

Ska ev in till stan och leta ny idag :)

MangoPeperoniOwner
0

#6 jaha :/

chocomian
0

#9 Men nu har jag minsann skapat mig en egengjord Bur! :P Ska bara fixa nät nu också till taket :o

MangoPeperoniOwner
0

#10 Japp jag såg tråden ;)