Mina 4 hamstrar
Har nu 4 stycken hamstrar som är inavlade men jag tyckte dom skulle få en chans så jag tog hem allihopa =) ingen är missbildad på nått sätt!
Herr pipson
Är den mörkaste i kullen , är åxå den tamaste eftersom jag från början bara tog han senare alla andra . kommer ofta upp i handen när man lockar :) är tokig i sitt nya hamster Hjul just nu =P
Herr Findus
Är åxå ganska tam men blir lite lättare skrämd av plötsliga rörelser men kommer åxå upp i handen :) har mest vitt i sig .
Fru Nilsson
Är störst av alla ser ut som en blandning av allihopa i färgen :P är åxå tokig i hjulet när hon följer efter tanga. Kommer inte direkt upp i handen men ibland vill hon upp och springa.
Fru Tanga
Är lillisen alltså minst i kullen är samma färg som pipson men lite ljusare Kan springa en kvart i hjulet med små pauser har verkligen mycket energi men kommer gärna upp i handen är kaxigast av alla fast hon är minst .
Bilder kommer nån annan dag….
på denna bild pipson
Vilken söt liten filur :)
Ska du ha dem kvar eller ska de säljas?
#2 ehh har jag skrivit att dom ska säljas?? Neej inte kan man ens berätta om sina djur innan alla är på en…
Nej, jag menade inrte så ;) Jag undrade bara om de skulle sälja eftersom du räddade dem ;)
ska bli kul å se bilderna på de andra också.
dvärghamstrar är ju så ulligt gulligt.
tror imasy mest undrade för det är många som tar hand om djur å som sen letar nytt hem till dom.
jag själv har flera gånger tagit emot djur som inte kommit så bra överens med sin förra ägare. jag har tränat dom i hantering osv å sen letat nytt hem åt dom.
många gör så för att ge djuren en andra chans.
tror det var nåt sånt imasy tänkte på å därav hennes fråga.
sen inavel är inte alltid negativt.
många uppfödare linjeavlar dvs parar nära släktingar.
Det var precis så jag menade :)

söt pipson och resten av hamstrarna<3 ^^
Ska snart lägga in bilder på alla..

SÖTAAA :D <3
Vilka sötisar allihopa är! :)
Söta 
Identiska.. Tur dom inte bor ihop :)
#15 nej då dom är helt olika XD
Herr pipson har långt smalt aniskte och stora öron och lite längre "svans" och är mörkast.
Herr Findus är tjockast och har lite "siames" aktigt ansikte.
Fru tanga är minst men har ett större huvud gämfört med kroppen.
Fru Nilsson Är mest vit runt magen :)
#16 hihi, för mej ser dom likadana ut ;D

#17 samma här ;D