HJÄLP! HJÄLP! HJÄLP!
Jeltsin här hemma har rymt!
Han verkar vara under plankorna mellan våning ett och två och springa här hemma. Huset är byggt 1904 så det är inte bara att bryta upp golvet som på ett vanligt hus. Var tydligen spikat på nåt speciellt sätt, tog inte in den informationen just nu…
Det drar en hel del i det här huset å jag är rädd för att han blir förkyld eller fryser ihjäl.
Vad kan jag göra för att locka fram honom?
Jag har redan gjort i ordning en hink (med en massa godsaker i + lockelser fram till trappen) och en byggd trappa så han kan komma upp.
Vad kan jag göra mer?
Snälla, hjälp mig!
/ Sofie
Finns
Har busen kommit fram?
Nope, ingen hamster än. Satt nyss och lockade på honom men förgäves. Dessutom brukar han sova väldigt tungt.
Vi har bänt upp två plankor och imorse när min sambo skulle göra sig i ordning för jobbet så hörde han honom i väggen. Så min sambo började krafsa på väggen och då gjorde Jeltsin samma sak. Så då bände min sambo upp en bit av väggen med, så den stackaren kan komma ut.
Har du något mer tips om vad man kan göra?
Ställ ut fler hinkar elr liknande på fler ställen med tex hans favoritmat.Risken finns ju att stackatn fryser ihjäl nu när det börjar bli så kallt

Jobbigt
hoppas ni får fram honom
Jeltsin har fortfarande inte synts till. Nu ska jag åka och kolla på gravsten åt min far, det är ändå ingen idè att leta för han är lite svårväckt. Får fortsätta ikväll.

har du hittat honom ännu ? :S
Nej men, vad tråkigt :(
Hoppas du hittar lilla busis.

Ja gud så tråkigt =( Lägg ut massa mat i huset som han gillar och gör flera sånna där hinkfällor med trappor ,hoppas du hittar han :)
Min sambo avlöste mig nu vid nio och fick sitta vakt här på övervåningen. Jag ville gärna se "Anne på Grönkulla" och mitt i programmet så skriker Jimmy (min sambo) på mig. Fattar att det är nåt.
Jodå, när jag kom upp så var Jeltsin inne i hamsterrummet. Det var bara att ta tag i honom och ner till köket för att få i honom lite gurka.
Min sambo skyndade sig ut i garaget för att hämta ståltråd som han sedan använde för att säkra Jeltsins Bur.
Nu ska det nog mycket till om den parveln lyckas ta sig ut på egen hand igen…
När jag kom upp med honom på övervåningen igen så (dum som jag var
) släppte jag honom på golvet för jag ville se vilken öppning han var mest intresserad av. Det var bara det att den lille parveln hade fått smak på utelivet så han satte iväg snabbt som en vessla. Jag fick slänga mig fram för att lyckas få tag på honom. Efter det så satte jag honom i springbollen medan sambon ordnade med buren.
Tack för tipsen jag fått! Otroligt snällt att folk blir så engagerade!
STORA JULKRAMEN! / Sofie, Jimmy och Jeltsin 
Den buren som Jeltsin har, är det tre öppningar på. Ingen av mina andra hamstrar har aldrig lyckats rymma från den och Jeltsin har gjort det nu för andra gången! *my smart hamster*
Första gången hade jag tur för då satt jag och gjorde i ordning en annan Bur när han kom lufsandes rakt framför ögonen på mig. Min första tanke var, var f'n kom han ifrån? Så tittade jag upp på buren och jodå, han hade öppnat den… 
Liksaå nu, det första han sysselsatte sig med när han blev insläppt i buren var att leta efter öppningen där han kom ut förra gången. Jeltsin blev nog lite förvirrad för jag hade plockat bort ett av hans hus som stod precis där han tog sig ut.
Jag och sambon satt kvar en stund för att se hur han bar sig åt och han har kommit på att om han trycker tillräckligt hårt med framtassarna mot öppningen så går burdörren upp…
Skönt att han är på plats bakom lås och bom igen ;D

Vad bra att han är tillbaka i buren nu :)
sicken filur.
bra att ni fick fatt i han.
Skönt att han är tillbaka :)