Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1254 ggr
Noa-Nisse
0

vart går gränsen för plåga?

Kolla in detta youtube kilppet. (inget plågeri) Vad tycker ni? ska man inte ta bort denna hamsterungen? den kan ju omöjligt leva ett normalt hamsterliv.

http://www.youtube.com/watch?v=X0WgajikhxI&feature=related

Tillägg: Känsliga bör ej titta då den lilla hamstern saknar ett ben och det ser lite hemskt ut. // Jennie - Sajtvärd.

Medarbetare på Hundar.ifokus

elvissspringsteen1
0

fy f**n:(:(

leevan
0

Gråterusch!!!!  …………………..man blir ju alldeles stum!

Millie
0

Ja tkr det är riktigt hemskt och se att den försöker klia sej men det går inte :´(

Imasy
0

Usch, stackars liten :(

Jag vet inte vad jag ska tycka. Många djur klarar ju att leva med 3 ben tex, så jag tycker att man får nog kolla från fall till fall hur djuret klarar sig.

Jag la förresten in en liten varningstext i första inlägget.

lineia
0

ja men när hamster skulle tvätta sig och människan började snurra på hjulet lite de såg så hemskt ut :(

Imasy
0

Oj, jag såg inte hela snutten, såg bara i början när den sprang i sitt Hjul.

MangoPeperoniOwner
0

neej usch fy ! Skrikandes va synd om den det svider nog rejält , jag skulle nog tagit den till veterinär om det var så illa. Alla benen såg ju ut att va skadade Rynkar på näsan

Ham-Madam
0

ryser å stängde av tidigt.

uch å fy säger jag om det lilla jag hann se.

den borde få somna in.

kajsa_karin
0

äckligt det är bättre att denna fått somna in

[Popcorni]
0

Stackars hamster!Gråter Hoppas att ägaren lät den somna in, för denns eget bästa.

[findusen]
0

det ser j ganska nytt ut, det ser ju ut som att typ mamman bitit den.. så jag tror den vänjer sig vid situationen och klarar sig bra på tre ben :)

Helena1978
0

Borde låta en vet titta på den, tycker själv att den ser lidande ut, så mycket "öppna" sårytor. Borde få somna in.

kajsa08
0

Går inte ens in på den länken, tror inte att jag klarar det.

Amoz
0

Jag tycker det ser ut som om den varit i slagsmål och skadat bakbenet och fått lite päls ner blodad på kroppen, men jag tycker det ser ut som om det skadade bakbenet är läkt mer eller mindre.
Den ser dessutom ganska ung ut så jag tror den skulle klara sig med bara tre ben.

En kompis hade en guldhamster med tre ben, den mådde bra i allafall men så var ju den född med bara tre ben.

Imasy
0

ni som sett hela filmen, framgår det vad som hänt och om hamstern har fått eventuell vård?

Tänkte att ibland är ju inte saker och ting vad det ser ut att vara, och även om det ser hemskt ut så kanske en veterinär har gett klartecken att den kan ha ett bra liv?