Är detta normalt?
Min guldis har börjat äta så extremt lite nu.Den senaste veckan har han knappt rört maten-han brukar kasta sig på maten men nu äter han jättelite.Han sover även mycket mer nu.Springer inte i hjulet så mycket heller.

två saker tänker jag på när du beskriver detta. antingen att hamstern är gammal eller att den börjar bli sjuk. hur ser tänderna ut?
Han är inte gammal,5 månader.Tänderna får jag inte kola för honom för då fräser han.Är han sjuk då..får han somna in för gott

det är svårt att säga.. kanske nån i familjen varit sjuk/förkyld?

kan ju oxå vara så att han e lite hängig nu när det är vinter, kanske blivit kallare i lägenheten/huset?

Försök att kolla igenom honom, en av mina blev jätte smal och någon månad senare kom en knöl upp under örat.. det var cancer så han fick somna in när den hade blivit värre. På djursjukhuset sa dom att han kunde leva med den men jag tyckte synd om honom, han var som tur mer än två år så han hade levt ett tag.. Men håll koll (: , håller tummarna för dig!
Vad tråkigt. :(
Hoppas det går bra med guldisen < 33

#4, Kan dom bli lite slöa av att det bli kallt i lägenheten. Jag har ju ett eget rum till mina smådjur & nu när det har snöat & varit så kallt ute så har det blivit lite kallare inne i rummet, Dom enda som är pigga & på allerten där inne är fåglarna. Jag har tammöss, gerbiler & guldhamstrar där inne i rummet, och så undulater & nymfkakaduor. Det går inte att höja temperaturen mer där inne, elementet står på det högsta.
Jag har mycket bomaterial till smådjuren så att dom ska ha det varmt & gosigt utan att behöva frysa allt för mycket.
när tempuraturen sjunker sover de mer.
blir det för kallt då går de i ide som en björn.
du behöver inte oroa dej över att de ska gå i ide för så kallt blir det inte i våra svenska bostäder.
de sover mer när det är mörkt å kallt för då spar de på kroppsenergin.
sover de mkt så fryser de inte el förbrukar lika mkt mat så oroa dej inte.

Sen har den väl ett förråd någonstans som den kan småäta ifrån

Vad bra då behöver jag inte oroa mig, mat får dom & dom äter i alla fall,,