Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1203 ggr
[findusen]
0

tacka vet jag marsvin...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

satte för dörren till badrummet (för att slippa ha dörren stängd, så hunden kunde hoppa in och ut om hon ville ha koll) och släppte ut guldisen clara så hon skulle få springa  av sig lite. tydligen var hon inte nöjd med dom kvadratmetrarna jag hade att erbjuda så hon lyckades flytta den fasttejpade pappskivan………..

hon sitter nu under kylen sedan 30 min och vägrar komma fram……………………

så tacka vet jag marsvin, som ligger kvar där man lämnar dom (oftast) :P

kajsa08
0

Och det skriver du på en hamstersida? Haha, skojar. Ha du tålamod och locka henne med lite godis så dyker hon säkert upp förr eller senare!

Imasy
0

Been there done that ;D

Fick slita fram hela kylskåpet för jag hörde hur den rackaren började klättra på väggarna bakom kylskåpet och föll ner på betongen :(

Attans vad tungt det var! (och det måste bara vara en karl som har konstuerat mitt kök :P)

[findusen]
0

haha ja det var ju det som var tanken :P reaktioner! :P
men jag var lagom arg på henne^^ vi fick dock "städat" under kylen där vi hittade massa "skoj"..bland annat ett snuslock fullt med gamla snusar. mums! (vi är inga lortgrisar^^)

sambon haffade clara när hon var intet ont anande på upptäcksfärd utanför sitt perfekta gömställe. det dröjer nog nån vecka innan hon får fri golvtid igen^^

det roliga i det hela är att hon har störst Bur av dom alla (6 hamstrar) dubbelt så stor, med massa rör och kul saker som man inte kan ha i antoniuslådorna som resten bor i..^^ aldrig nöjd?

Imasy
0

Inget ont som inte för något gott med sig. Du fick ju rent och fint under kylen ;D

Varför tror du inte min ville komma ut för?! Skrikandes Skrattande

Bella-R
0

Haha, precis samma sak hände mig då jag hade hamstrar förut. En utav dom, den vildaste, satt i knät på min kompis ena stunden, sen ögonblicket därefter, var han borta!

Vi letade överallt, i hela huset, hela kvällen och inget resultat. Min kompis blev alldeles gråtfärdig.

Men så hörde jag ett ljud, ett gnagande ljud som lät inifrån väggen! Fick kalla kårar längs ryggen och blev som förstenad när jag tänkte på vart han kunde vara.. jag blev rent ut sagt livrädd i det ögonblicket.

Men så la jag märke till hunden.. som satt alldeles paralyserad och stirrade, med spänd och darrande hållning och fokuserad blick.

Så jag följde hans blick.. in under kylskåpet.. och DÄR, där var den rackarn! Så pappa fick röja undan hela kylskåpet så vi kunde få ut honom.

Vi hade aldrig hittat hamstern utan hundens hjälp. :S

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

[findusen]
0

#2&4 haha men oj :P vågade inte dra i kylskåpet… min sambo försökte peta ut henne med en tumstock o hon blev skitförbannad ist :P
haha jo precis, julstädat o fint så slipper vi det sen^^

#5 haha det var faktiskt min hund som hjälpte till här oxå :) hon kom in och hämtade mig o rusade sedan ut i köket o ställde sig o glodde på kylen :P
vågade dock inte flytta kylen eftersom det är så trångt där under…hade ju inte velat mosa den lille… tänkte att hon kommer väl ut nån gång^^

UlrikaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, här ser du ju resultatet av natten när Geronimo bestämde sig för att rummet minsann inte var stort nog. Dags att utforska innanför väggarna helt enkelt. Suck!

Xanon
0

#7 Usch, vilket påminner mig om en väldigt hemsk sak och vedervärdiga människor.

LÄS INTE OM DU ÄR KÄNSLIG FÖR DJURPLÅGERI

En kollega berättade om sin syster som hade köpt ett marsvin till sin dotter. En dag rymde marsvinet in i väggen genom ett öppet hål, och kom aldrig ut igen.

Det värsta med allt var att ingen brydde sig alls. Dom försökte att locka ut marsviet via hålet, men det lyckades inte. Dom hörde tiit som tätt något krafsa innanför väggarna, men det var ingen som någonsin funderade på att riva upp vägggen.

Det hela slutade med att marsvinet självdog i väggen, men det var fortfarande ingen som brydde sig utan tänkte låta djuret ligga kvar. Inte förrän det började lukta lokaliserade dom marsvinet och tog ut det.

Sånt här är förj*vligt, men det var jag tydligen ensam om att tycka…

Men nog om det, nu återgår vi till alla rymlingsglada pälsklingar :)

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

pralin
0

NICE BALLS :D

Ham-Madam
0

marsvin sjunger ju så fort nåt prasslar, de skriker ju -jag har inte fått min frukost ännu, kom hit NUUUUU innan jag svälter ihjäl.

har varit marsvins vakt å de pratar alltid när nån är i köket även om buren står i ett annat rum.

en kompis hade ett marsvin, hennes dotter hade tröttnat. det stackars marsvinet fick stå i sin Bur å inte komma ut mer än de gånger det städades i buren.

jag tyckte så synd om den å gosade med den så fort jag kom dit. det slutade med att så fort den hörde min röst så satt den å skrek tills jag kom in i rummet.

det var en gammal hane som hade dålig syn på ena ögat. såg hur den började magra ut å en dag när jag kom var det tyst, inget ropande. kollade buren å där låg han å flämtade men piggnade till när han såg att det var jag som kommit. hann ta ut honom i ca 10 min sen gav han upp.

det kändes bra att jag hade vägarna förbi den dan så han fick somna in i lugn å ro å inte ensam i sin tråkiga lilla Bur.

hamstrar var det ju.

de är ju mysiga ,ulliga å gulliga.

de flesta av mina kommer när man lockar så att de rymmer då å då gör inget , jo när de gnager hål å går in hos nån annan det gillas inte.

UlrikaD
0

Det är ju som mina, sätter man sig på golvet och knackar i marken så kommer de springandes. Men Geronimo satt längst in i väggen och gjorde något helt annan med fingrarna mot sin matte än att knacka i golvet, det lovar jag.Tungan ute Jag är bara glad att han kom ut igen.

[findusen]
0

#10 aw vilken hemsk men ändå söt historia. fattar inte hur man kan "glömma bort" ett marsvin. det är ju så mkt liv o rörelse på dom små härligheterna =)

mina brukar oxå komma när man kallar o knackar me ingrarna i golvet men clara va smartare än så o stannade under kylen :P

Imasy
0

;D ;D ;D

Det är väldigt mycket bollar runt dig va ;)

Är det inte gjorda av snö så är de håriga  Tyst Skrattande Förvånad

[findusen]
0

#9 haha :P ja skitsnyggt :P

Potts
0

När mina marsvin rymde behövde jag bara "ropa" på dem, så svarade de. Då visste man direkt var de var.

Prasslade man lite med en påse så kom de springades på direkten!

[findusen]
0

#15 ja om marsvinen springer bort är det mindre kris, dom har inte såå lätt för att gömma sina tjocka kroppar :P dessutom klättrar dom ju inte in i tv-bänken som en liten hamster-clara med lätthet gör :P

Englatassens
0

Hur går det? Har du fått fram din vän??

Jag kliar mig i huvvet av förundran…. å e väldans glad att jag aldrig har ngra rymlingar här hemma!!Glad

[findusen]
0

haha ja hon var ute på upptäcksfärd utanför sitt superbraiga gömställe där ingen kom åt henne :P så min sambo haffade henne på väg bort mot julklappshögen =) slutet gott allting gott =)

hur gör du för Att undvika rymligar undrar jag då?? =)

Englatassens
0

Ja jag har helt enkelt hela dunaburar!!!….. Å inga djur som gnager sig ut… hihi…Glad… ngt annat svar har jag inte…Skrattande

[findusen]
0

haha okej ja det är klart.. har dock en duna på jobb som blev attackerad av en guldhona som inte tyckte det passade sig.. så en natt lyckades hon gnaga ett tillräckligt stort hål för att pressa sig ut (och förmodligen dunsa i golvet) men efter det var hon betydligt fogligare och gav sig inte ens på tejpen som satt för hålet…antingen slog hon i huvet eller så insåg hon att gräset inte var grönare på andra sidan^^ :P