Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1083 ggr
UlrikaD
0

Men Samoza-din megabuse!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var det lilla Samozas tur att ge matte gråa hår. Hon var ute och sprang i hagen som hon gör varje natt. Men inatt beslutade hon sig för att hagen inte var riktigt stor nog så hon möblerade runt lite saker i hagen och tog ett skutt ut. Ingen större fara, hon är ju någonstans i chilla-rummet, det är bara att börja leta. Hmm, letar och letar men hittar henne inte. Då börjar man ju fundera. Visserligen är hon väldigt liten men hon är ju ändå inte osynlig. Jag ropar och jag knackar i golvet vilket brukar få alla mina hamstrar att komma springandes. Men jag höll på så länge att det enda jag åstadkom med det var att resten av gänget hoppade hysteriskt upp och ner i burarna och undrade vad fasen det var jag ville egentligen. Men ingen Samoza. Då har jag letat i över en halvtimma och nästa steg är att dra fram chilla-burar från väggen vilket man drar sig för i en lägenhet mitt i natten. Då helt plötsligt säger en av chillorna "voff". Och en gång till, ljudet som chillor gör när de vill påkalla uppmärksamhet. Så jag går ju dit såklart och kikar in. Och mycket riktigt. Samoza är ju som sagt ganska liten, så hon har klättrat upp för gallret och tagit sig in i glipan mellan dörren och väggen i buren. Där låg hon i chillans jätte-sandbadkar och rullade runt med en paraplydrink i handen och såg mäkta nöjd ut. Sambal, som chillan heter tyckte tydligen att nu fick det fasen i mig vara nog med hampis-baciller i badkaret så ut med henne. Så jag öppnade dörren och lockade på Samoza. Hon stannade upp, kikade på mig, vände mig ryggen, rullade några ärevarv, sen suckade hon djupt, klättrade över den höga kanten och kom tassandes till mig och klättrade upp i famnen. Skrämma mig så, attans lilla skrutt!Skrattande

TiinaN
0

Haha, vilken buse Skrattande

[findusen]
0

haha fler än jag som varit på hamsterjakt ja.. :P

Xanon
0

Våran tjejja rymde också inatt… Blev mäkta förvånad när en liten vit boll sprang tvärs över golvet när jag yrvaket satt i sängen…

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

Ham-Madam
0

haha vilken filur Skrattande.

hon hörde väl på vad hennes burgrannar berättat om å bestämde sej för att testa på hon med.

här var en också på rymmen inatt.

jag har möblerat om i köket å var inte uppmärksam på att det rammlat ner saker i air,s box där den stod på golvet nära köksbordets kant. så hon hade baxat upp spånet i ett hörn, på med alla papper å pennor som rasat ner å så lätt som en plätt över boxkanten.

eftersom jag var i köket å pulade så såg jag henne knata runt där. hon trodde att jag hade noll koll på henne men ack så lurad hon var.

såg att hon började bli trött så jag ropade på henne å fort kom hon å satte sej på bakbenen å undrade vad jag ville.

lyfte tillbaka henne i boxen, tog bort allt extra. hon la sej mitt i boxen å somnade på stört. hon vaknade inte ens av att jag lyfte in lådan på plats i ställningen, hon märkte inte ens att nu står de mot andra väggen i köket.

tänk vad trött hon blev av 5 timmar i frihet på köksgolvet. mmmmmmmmmmm  vet städa är drygt men resultat blir ju bra vilket är en liten energisporre.

issa83
0

haha vilken rolig berättelse:)

Ham-Madam
0

några nya bilder på damen?

vore kul å se hur hon ser ut nu.

UlrikaD
0

Hon är sig lik tycker jag. Krävs alldeles för mycket dubbelhäftande tejp för att hon ska fast på bilde. Och då menar jag att man får tejpa fast henne PÅ kameran för att det ska funka.Flört

Anna-Helga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe, min mellantjej Xantippa vaknade tre inatt av att någon promenerade i hennes ansikte… Förvånad Vi har haft magsjuka så hon har bäddat på golvet istället för att sova i sin loftsäng, det är ju liksom säkrast så när man är sjuk… Flört Så hon vaknade av små tassar i ansiktet och där var lilla Angelclaw ute och spatserade och utforskade omgivningarna… Skrattande Idag sover lilla Angel gott, hon är trött efter nattens äventyr!

MangoPeperoniOwner
0

haha tur att det gick bra :)

MickiRosa
0

hihi, söta historier=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

[findusen]
0

vad många rymmare! är det en tillfällighet eller är det alltid lika många hamstrar på rymmen?
igår morse hittade jag O'Malley i dvärgisen sallys bur-box, under hans. tur hon är så gammal o blind o döv, för hon tittade yrvaket ut när jag hade plockat upp honom och då hade han nog rotat runt där ett tag för hans kindpåsar va fullproppade :P
förutom dessa incidenter har ja inte jagat hamster så många ggr… clara tog sig ur sin gallerbur en gång och jag hittade henne i en soppåse, men annars inget :P

MickiRosa
0

ja dom försöker alltid hitta sätt att rymma verkar det som. har haft både den ena och den andra guldhamstern (qasala och rosie är de senaste) på promenad på vardagsrumsgolvet ibland, och då har de promenerat förbi två katter och en hall. enda gången en dvärg har rymt för mig så var jag inte hemma och den hittades halv. den hade smitit under köksdörren(det är ju alltid stängt där när vi inte är hemma)

UlrikaD
0

Efter att jag satte nät på Antonius-lådorna har ingen lyckats rymma mer därifrån. Hade dock inte tagit med i beräkningarna Samoza intresse för intredning. Hmm, ställa denna här, ställa denna här, tjoho, vi har en trappa. Och skutt! Som tur är händer det ju ingenting när de rymmer, de kommer ju bara ut i djur-rummet och ingen annanstans.

MickiRosa
0

om samoza kommer från eva får man ta i beräkningen att evas hamstrar faktiskt är snäppet smartare än andra..

UlrikaD
0

Borde hon inte kommit med varnings-text då?Tungan ute

MickiRosa
0

nä det får man lista ut själv ;) du får va glad å tacksam att du fått en eva-hamster. de är i snitt smartare än andra hamstrar, plus att de har en väldigt god livslängd.

Ham-Madam
0

vadå smartare än andra.

de är uppfinningsrika bara.

kanske får de för mkt aktivitet å lär sej räkna ut sätt att roa sej själva på.

menar deras hjärnceller är vana att jobba.

ger dom ungefär samma uppgifter som hundarna tex sök godis, gräv i jorden, hitta groddarna , kryp i gångarna under spånet osv .

de får nya övningar som de fort listar ut.

sen kanske agilityn bidrar.

Sara87
0

Vilken busa :) Skönt att hon återfanns oskadd i alla fall :)