Lite hjälp tack :)
Ok idiotförklara mej inte nu är ni snälla, det var år och dar sen jag hade hamster senast.
funderar starkt på att skaffa hamster. Jag sitter framför datorn hela kvällarna när jag nattat kaninerna och känner att jag behöver en inomhuskompis att gulla och mysa med. Hamster eller inget resonerar jag.
det jag är inne på är Dvärghamster (hane) eftersom jag har haft mest såna. Så nu har jag lite frågor och hoppas att någon vänlig själ vill besvara dom.
1. vad är bäst, Gnagarblandning eller ren pellets? (och isåfall vilken sort är bäst/billigast och lättast att få tag i?)
2. Har hört en del rykten om att dvärghamstrar måste hållas två och två är det verkligen så?
3. vad är minsta mått på Bur för dem?
4. vad för olika dvärgraser finns det? vilken ras är i sej "trevligast"? (vet att det är individuellt)
5. ska dom ha hö? har hört både ditt och datt iom det.
kommer inte på fler frågor nu. 
babbla på och hjälp en stackars hamsterlös stackare
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
1. Gnagarblandning, det är få hamstrar som gillar pellets.
2. Dvärgar måste inte hållas 2 och 2 men vissa av arterna kan man ha i par men man får vara beredd på att sära dem.
3. Miniduna funkar utmärkt, ca 30 x 50 cm.
4. Vintervita, Campbells, Kinesisk och Roborovski. Alla är trevliga, Roborovski är dock svåra att få tama.
5. Nej hamstrar ska inte ha hö.
2. Har frågat på djuraffären innan ja skulle skaffa. Om man ha två hanar så kan dom lätt börja bråka när dom blir könsmogna, och om man ska ha två honor så måste man sätta ihop dom tidigt. Dock är det många som har två stycken dvärgisar och får det att fungera.
Lycka till o God Jul