Har hamstrar minne?
Har en liten fundering så här på morgonkvisten. Har haft ute merparten av hamstrarna så de har fått vara ute och springa och fått massa kel och gos som vanligt. Men när jag satt nu på golvet med 4 bebisar i hagen och 1 vuxen som sprang utanför så hoppar Invasion upp och ner i sin Bur och försöker tala om för mig att han minsann inte har fått vara ute alls idag. Han var ute 2 timmar och han var ute först. Då är min fråga: försöker han lura mig till att släppa ut honom igen eller kan det vara så att han har så kort minne att han faktiskt glömt att han har varit ute och joggat idag?
dom kommer minsann ihåg om dom lyckats rymma, då springer dom direkt till det stället igen……… eller som t.ex min ena hona har en förkärlek till att krypa in i tvbänken och högtalarna och hon ger sig liksom inte.. om man plockar ut henne därifrån och sätter henne någon annanstans i rummet så springer hon direkt dit igen.. så minne måste dom väl ha? :P

Det är ju sant förstås. Efter att Geronimo hade bosatt sig i hålet i väggen så sprang han ju direkt dit varje gång fastän det var igenspikat. En av anledningarna till att jag byggde mig en hage istället.
Då är det helt enkelt hamster-manipulering på gång här hemma då. Se vem som kan lura matte först liksom.
Jag tror abselut att de har minne… hur stort e ju en annan sak… det jag tänkte på när jag läste om Invasions förehavanden var att han nog hoppade för att han helt enkelt ville ut igen!!
tror han ville ut till nån annan,
är övertygad om att de kan komunicera med varandra å de som var ute retade nog honom el luktade gott så han ville ut å göra sin plikt.

Jo, visst luktade det gott på utsidan allt. Brunstande småtjejer. Men jag kunde svära på att han svor dyrt och heligt på att han inte hade varit ute alls igår.

Dom har nog mer minne än vad vi kan tro. Maria fick ju tillbaka sin qrafs nu sist, och när han fick springa ute på golvet så sprang han raka vägen till skohyllan där han brukade gömma sig förut när han bodde där.