Måste man ta ut hamster varje dag?
Jag undrar om en hamster 'mår dåligt' av att vara i sin Bur ett par dagar utan att få komma ut. För ibland har jag inte tid att ta ut och grejja med min hamster varje dag utan kanske bara hinner klappa och fixa mat och vatten o så. Men det blir max 2 dagar den får vara i buren att komma ut nånting.
Inte ska du ha dåligt samvete för att du inte hinner ta ut din vän varje dag…. bara du ser till att det finns rent vatten å mat så klarar den sig alldeles utmärkt…
nädå den måste inte ut var dag.
så länge den får varierad mat,vatten å kärlek så mår den bra.
brata med den när du matar den så den får lite social kontakt.
Jag hinner heller inte med alla mina varje dag, av olika orsaker. Jag försöker dock hinna se dom varje dag så jag vet att dom mår bra :)
Vad jag kan se lider dom inte av det.
jag har hört att ju mindre man väcker å "stör" den ju äldre blir den. att man stör ju faktiskt dom om man tar upp dom dagtid då dom igentligen ska sova. om dom blir väckt gång på gång så förkortar man livslängden….de har ja hört någonstans. vet inte om de stämmer men de låter ju ganska vettigt faktiskt. bara å tänka på en själv om man skulle bli väckt hela tiden.:)

#4 men vissa hamstrar kanske är vakna på dagen ? Förrästen kanske den är det nån gång ändå och då kan man ta ut dne :)
ja självklart. men just om man väcker den…