Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 514 ggr
elinBananxD
0

rädd för att den ska krypa ut

hej, jag ska köpa hamster och ska nig beställa en Bur som bara har galler, inte nå plast utom i botten och så.
Men tanken slog mig nu, kommer den att krypa ur den buren? Så jag ska köpa en som är i bara plast?

[Kamillah]
0

Det finns 2st fördelar med en dunabur (plastbur med gallerlucka). Dom kan inte gnaga på gallret vilket är dåligt för de kan tappa hår runt nosen och så då. Själv tycker jag också att dunburar är snyggare och lättare att se in i!"
Tror däremot inte att det finns någon chans att hamstern kryper ur gallret såvida det verkligen är en hamsterbur, dom ska ha högst 1cm mellan varje gallerpinne. om det är en guldhamster vilket jag uppfattat genom din andra tråd.

Achatina
0

Roligast för er båda är nog om du lyckas få tag i ett begagnat akvarium. Gallerburar är helt okej så länge som det inte är för stora glipor i mellan pinnarna x) Dock kan hamstrarna få för sig att börja gnaga på buren och då blir det inte så roligt för ägaren x)

elinBananxD
0

Okej, ja tack så mkt;)
Jag tänkte typ först på en duna Bur och höll på att ångra mig, men nu när jag vill ångra mig, till en duna Bur så har min pappa beställt en annan.
Aja, jag tror inte att denna Bur blir den sista jag köper till min lilla hamster:)

elinBananxD
0

Där jag har mina råttor, där har vi en duna Bur, kanske kan låna den om den nu skulle krypa ut eller något.;D