ålder vid parning
hur ung får honan vara som yngst vid parning? har hört så olika så nu frågar jag här. när tidigast kan man para henne?
4,5 månader tycker jag är den lägsta parningsåldern. Men det finns de som parar ett par veckor tidigare och ett par veckor senare.
okey:)
hur tidigt tycker du man ska ta bort ungarna från mamman då?
okey då ska ja dela på dom idag nu är dom 3 veckor å2 dagar

Det är för tidigt att dela på dem nu om de bara är 3v och 2 dagar gamla. De behöver sin mamma längre än så. Jag delar mina på dagen vid 4v. Vet att en del delar lite tidigare men du ser ifall hanarna är på sin mamma eller sina syskon. Jag tror inte det är bra för bebisarna att bli tagna från mamman för tidigt.
hanarna bråkar på varandra hela tiden redan iaf
Men är det bråk på blodligt allvar eller bus-bråkar de? Mina ungar brukar brottas och busa, vilket skulle kanske kunna förväxlas med att de är osams.
Däremot så är det honorna jag har haft mest "problem" med, dem har jag fått sära redan vid 5 v ibland, för då har de slagits så tussarna har flygit typ.
ne ja tror dom busar mest:)
ungar ska busbråka ungefär så som hundvalpar busar.
det är en bra läralivetlek. de tränar inför vuxenlivet.
busbråket är också bra muskelträning å bra för motoriken.
hanarna kan bo i samma Bur tills de är ca 8v och honorna kan bo kvar hos sin mor lika länge.
en hona kan paras vid ca 4 mån om hon är vuxen nog dvs bra storlek å inte barslig el hur man ska säga det.
jag parar oftast när de närmar sej 6mån.
vissa har fått vänta till 7mån.