Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 618 ggr
ladysurprise
0

2 guldhamster honor ihop?

De är väll inte lämpligt att ha 2 guldhamstrara i hop.. Eller har jag missuppfattat de? När jag var i djuraffären i sag så såg jag att de var två honor i hop..

[Kamillah]
0

Det beror ju på hur gamla de är.. man kan ha de tillsammans upp tills att de är 8 veckor. sen måste man separera dem.

I vissa sällsynta fall har det ju funkat att ha 2 guldisar tillsammans hela liv. men inget man borde riskera eftersom de kan börja bråka närsomhelst.

ladysurprise
0

Dom i djuraffären vet ju inte om dom får någon såld så jag tycker de ansvarslöst av djuraffären att skansa så..  när djur affären får i dom tycker jag att dom ska säta dom i varsen Bur på en gång för att en dag så rycker dom troligtvis ihop och de vill man ju inte ska hända..

Imasy
0

upp till 8 v ålder är det lagligt att ha flera guldar ihop. men det är ju inte alltid de håller sams så länge.

[Kamillah]
0

Jo…men jag antar att när hamstrarna blir 8 veckor så särar de på dem.

Det är väl bara fråga/klaga om du tycker dom gör något fel.

ladysurprise
0

#4 Sak göra de nästa gång jag är där om dom fortfarande är tillsmans.. var bar inte säker på hur de var så vill kolla upp de så jag inte gör bort mig.

jekra03a
0

Njaa, det går nog inte så bra… det bästa är att låta en hamster vara ensam för annars kan det bli bråk! Jag har sett sånt och det är ingen vacker syn! Jag ville inte titta! Gråter

ladysurprise
0

#6 jag ska prata med personalen där nästa gåmg jag komer ditt om dom fort farande är ihop.. jag är där minst 1 gång i veckan så jag har kanska bar koll

kajsa08
0

Nwj, nej, som sagt, inte om de är över 8 veckor. Guldhhamsrtar är ju solitära, dvs ensamlevande, så det kan gå illa. Men dessa kanske är småttingar och inte är så gamla? Det är jettebra att du har koll och reflekterar över sånt, det är jätteviktigt.

Bra att du tar ansvar, du har koll på läget!

ladysurprise
0

#8  Jag älskar djur o vill att dom ska ha de bra =)..

Jag har funderingar på att starta egen djuraffär med ev egna uppföda djur. Men de blir inte fören om några år..

Jag älskar djur så FRUKTANSVÄRT mycke =D

Får jag inte har djur nära mig blir jag knäp