Lukt?
Hur mkt luktar en hamster igentligen? Asså buren
Ha glömt XP men har för mig de inte var så mkt :/
Ha även chinchillor som är typ lukt fria och kaniner och marsvin som luktar väldigt starkt.'-.-
Så på en skala 1-10
Chinchillor1 - - - - - - - - - - - - - - - - - Kanin/marsvin10
var ligger då hamster?
Jag tycker det bara luktar ifrån buren om den är smutsig. Rensar man toaletten/kisshörnan varje/varannan dag så är de ganska luktfria ;)
Hah,
Kaniner och marsvin luktar ju ingenting ;D
jodå kaniner å marsvin luktar visst.
har varit marsvins å kaninvakt några gånger å redan dag 2 så stinker rummet de stått i.
flera hamstrar i samma rum luktar inte alls lika mkt efter 2 dar.
jag ger hamstrar en 2,a utifrån luktskalan.
vid brunst luktar de ngt starkare/mera
#3 Jag tycker iallafall inte det :) men jag är väll "van" har haft kaniner i 9 år, å marsvin så gott som lika länge ^-^
kanske inte själva djuret som luktar utan det kan ju vara höet å maten. de äter ju mera å tex vitkål luktar ju efter en stund. kanske deras kiss luktar starkare då de är större djur å kissar mer.
så lukt är nog en uppfattning om hur det luktar runt djuret inte om själva djuret.
Ja, asså det e buren jag menar och runt liksom, när dom pissar å skiter. Om man tar upp min kanin å luktar i hennes päls luktar hon ju… ja hon luktar kanin helt enkelt :D
jag händer inte alls med nu iallafall *höhö
*
japp, det är urinen som jag tycker är värst.
maten och brunst märker jag inte av om jag inte stoppar ner hela ansiktet i buren ;)
Men som sagt, hamsterpink känner an på lång väg :/

Jag tror det beror lite på hur känslig man är själv.. Jag tycker inte att hamstrar luktar nånting så länge man håller buren städad! Jag som är lite halvt allergisk känner direkt av när det är dax att städa nåns Bur.. Vissa vattenflaskbitare måste man göra rent till oftare än de andra snällingar som låter flaskan vara.. :P För fukt och kiss i samband med om man har varmt i lägenheten är en äcklig kombination! Uscha!
Kaniner tycker jag luktar mkt värre än hamstrar! Har haft kaniner till och från sedan jag var typ 10 (är 23 nu).. Men det är endast när dom är inne som jag känner av den lukten. Ute så har du ju massa friskluft runt omkring dig hela tiden. :)
Men som sagt det hela bottnar ju i hur renliga djuren är i sig.. Dvs om dom går på "potta" lr inte.. Om dom låter vattnet vara i flaskan lr i magen. :P Osv.. Men jag skulle sätta hamstrar på mellan 2-3.. Det som kan lukta från buren det är ju spån, lr toalätt strö om man nu har det.. Men då luktar det ju inte äckligt på nått vis utan bara som strö luktar.. :)
// Nathalie
Möjligtvis bara kisset som luktar om man inte gör rent toaletten/kisshörnan, annars tycker då inte jag att det luktar nåt :)
dvärghamstrar tycker jag luktar mindre "hamster" oavsett om det gäller deras piss o.s.v ;)
Det jag menar är att Mango luktar mer än Peperoni ..